duminică, 15 iulie 2012

Uimiri "democratice"

Incercand sa revad (si sa corectez) cele publicate anterior, gandurile mele de "simplu cetatean" au fost afectate de doua situatii care ma uimesc si care, volens-nolens, au legatura cu atat de mediatizatul suspendat Basescu.

Prima, se refera la demersurile, presiunile (si amenintarile) pro-basesciene pe care democrata Uniune Europeana le face (prin reprezentantii sai) la adresa tarii noastre, cu precadere la modul in care USL-ul (si nu numai) a actionat pentru "limitarea" rolului pdl, si a presedintelui suspendat, in politica romaneasca.
Uimirea mea se refera la o chestiune pura de bun simt (una singura, nu mai multe):
unde era onoarata UNIUNE EUROPEANA ( aparatoare a principiilor democratice - astazi), in decembrie 2010, cand faimoasa miss Romania ( R.A.) masluia voturile in Camera Depatatilor, pentru ca mult-discutata lege a pensiilor sa ajunga la promulgare, pe biroul dlui presedinte?

A doua situatie, care pare ca nu are legatura cu prima (dar oare asa sa fie ?), priveste modul in care neo-comunismul (romanesc si nu numai) iese la suprafata, ca uleiul deasupra apei.
Aici trebuie sa fac o mica paranteza:
Am fost membru de partid, am fost crescut si educat in spiritul "materialismului dialectic si istoric" ba mai mult, pentru cine stie ( si cunoaste) am activat intr-un "domeniu special". Cu toate acestea, evenimentele din decembrie 1989 au avut un efect foarte mare asupra persoanei mele (mai ales in conditiile in care majoritatea decedatilor au fost dupa momentul 22 decembrie, si nu inainte), iar dupa 1994 am inteles ca "nimic sub soare" nu este intamplator si ca, totusi, exista Dumnezeu.
Ori, vazand cat de revoltata, si de afectata, a fost "dna de fier" a Germaniei, cancelarul A. Merkel, fata de s.o.s.-ul presedintelui dublu-suspendat, uimirea mea este maxima: ce are a face democrata Germanie Unita cu anticomunistul (?) Basescu?
Pai are. Din cateva puncte de vedere:
1. ambele personaje provin dintr-un sistem de trista amintire: comunist;
2. ambele au luptat impotriva acestuia (mai mult sau mai putin);
3. ambele au beneficiat de alegeri libere;
4. ambele au ajuns intr-un punct in care au putut decide soarta unor milioane de oameni.
Dar de aici si pana la imixtiuni in treburile interne, doar atunci cand sunt lezate anumite interese economico-financiare (ca sa nu spun oculte), sunt chestiuni de principii democtratice, care tin nu numai de bunul simt, ci de insasi existente Uniunii Europene.
Uimirea mea priveste modul in care se transpun in viata principiile democratice in toate statele membre UE.
Sau, si aici, sunt valabile proverbele : " pentru unul muma, pentru altul ciuma" si " lupu-si schimba parul, dar naravul ba" ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu