sâmbătă, 8 martie 2014

Despre ... apartenenta

„Nu pui temelia libertății atunci când îi împuști pe cei ce gândesc altfel decât tine.” — Antoine de Saint-Exupery (http://cuvintecelebre.ro/subiecte/libertate/)

Pentru tot ce s-a intamplat in aceasta saptamana si, cu siguranta, va continua in urmatoarele, atat intern cat si extern, citatul de la inceput mi s-a parut mai mult decat relevant. De ce? Pentru ca vorbind de libertate si bravand cu si pentru ea, prezentul cotidian al "lumii civilizate" este mai plin de dictatura si autocratism decat ne putem noi inchipui. O demonstreaza, din plin, impunerea intereselor personale ale majoritatii liderilor acestei "lumi libere" care, de fatada proclama apararea suveranitatii poporului cand, in fapt, sustin interesele oculte ale diferitelor grupuri si grupari pline de averi, bani si influenta, care nu au nimic comun cu "maria sa poporul. Ei fiind doar niste "mici copii" sub aripa acestora, daca nu fac parte din "crema societatii".

Aceste ganduri mi s-au conturat nu dupa interventia din Crimeea. Acolo lucrurile stau atat de incalcit incat ma mir ca, inca, nu s-a inteles ce si cum trebuie tratat acest spatiu atat de important geostrategic nu numai pentru noi, romanii ci pentru toata lumea. Si ce inseamna, cu adevarat, apararea interesului populatiei aflate peste granitele legale.

M-a pus pe ganduri continua zbatere antinationala intalnita la majoritatea liderilor nostri care, chipurile, lupta pentru interesul national. Speta cu "numirea si contestarea guvernului" este un aspect. Prezenta unui presedinte in exercitiu la congresul unui partid, chiar si ca invitat, este un altul. Si lista ar putea continua, dar ma opresc. 
Caci, oricum, gandurile astea sunt doar "rapsodii de primavara" care nu intereseaza pe nimeni, mai ales cand puterile separate ale statului sunt atat de separate incat "nu stie stanga ce face dreapta, dar amandoua se spala una pe alta" cand vine vorba de apararea interesului propriu, nu general.

M-am consolat, insa, pentru ca oricat de ocupat am fost si sunt la cursul pe care-l urmez, nu am uitat cel mai mare adevar care intrece orice concepte si principii, mai mult sau mai putin respectate pe dulcele nostru plai mioritic. Sau deloc! ( http://www.bibleserver.com/text/NTR/Ioan8 ) 

"31 Atunci Isus le-a zis iudeilor care crezuseră în El: – Dacă rămâneţi în Cuvântul Meu, atunci sunteţi într-adevăr ucenicii Mei.
32 Veţi cunoaşte adevărul, iar adevărul vă va elibera.
33 Ei I-au răspuns: – Suntem urmaşii lui Avraam şi n-am fost niciodată sclavii nimănui! Deci cum spui Tu: „Veţi fi liberi“?!
34 Isus le-a răspuns: – Adevărat, adevărat vă spun că oricine săvârşeşte păcatul este sclav al păcatului.
35 Şi sclavul nu rămâne veşnic în casă, însă fiul rămâne veşnic.
36 Deci dacă Fiul vă eliberează, veţi fi cu adevărat liberi.
37 Ştiu că sunteţi urmaşii lui Avraam, dar cu toate acestea căutaţi să Mă omorâţi, pentru că nu pătrunde în voi Cuvântul Meu.
38 Eu spun ceea ce am văzut la Tatăl; iar voi faceţi ceea ce aţi auzit de la tatăl vostru.
39 Ei I-au răspuns: – Tatăl nostru este Avraam! Isus le-a zis: – Dacă aţi fi copiii lui Avraam, aţi face faptele lui Avraam.
40 Însă acum încercaţi să Mă omorâţi, pe Mine, un Om Care v-am spus adevărul pe care l-am auzit de la Dumnezeu. Aşa ceva Avraam n-a făcut!
41 Voi faceţi deci faptele tatălui vostru! Atunci I-au zis: – Noi nu suntem născuţi din adulter! Avem un singur Tată: pe Dumnezeu!
42 Isus le-a zis: – Dacă ar fi Dumnezeu Tatăl vostru, atunci M-aţi iubi, pentru că Eu de la Dumnezeu am ieşit şi am venit. Căci Eu n-am venit de la Mine Însumi, ci El M-a trimis.
43 De ce nu înţelegeţi vorbirea Mea? Pentru că nu puteţi asculta Cuvântul Meu!
44 Voi sunteţi de la tatăl vostru, diavolul, şi vreţi să îndepliniţi dorinţele tatălui vostru! El de la început a fost ucigaş şi n-a stat în adevăr, pentru că în el nu este adevăr. Ori de câte ori spune o minciună, el vorbeşte din ale lui, pentru că este mincinos şi tatăl minciunii!
45 Iar pe Mine, pentru că spun adevărul, nu Mă credeţi!
46 Care dintre voi Mă poate dovedi vinovat de păcat? Dacă spun adevărul, de ce nu Mă credeţi?
47 Cel ce este din Dumnezeu ascultă cuvintele lui Dumnezeu. Voi de aceea nu ascultaţi, pentru că nu sunteţi din Dumnezeu!"


Simple chestii, socoteli de apartenenta nu?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu