duminică, 30 martie 2014

Despre ... decizii

Astazi, dupa stirea care a indoliat din nou tara m-am gandit ca toate analizele si calculele sunt tardive atata timp cat in acest conflict, purtat la mii de kilometri de casa, se uita un lucru despre care, cu ani in urma circula un banc:
"Stiti ca si rusii au facut un film cu Stan si Bran? Doar ca se numeste "Afgan i (si, in slavona) Stan"!"
Si, din cate imi amintesc, sovieticii au trebuit sa se retraga, dupa "plata" unui greu tribut.

Nu sunt eu indreptatit sa judec ce si cum trebuie sa ne facem datoria fata de aliatii si partenerii nostri. Cunosc, insa, familii care au pierdut pe cineva drag in acest tip de "interventie" si se intreba daca toate acestea chiar sunt necesare, mai ales dupa "incendiile" izbucnite din prea multa dragoste pentru "implementarea democratiei", ca in cazul sensibil al "scenei islamice".

De aceea astazi mi-am adus aminte de un moment de cumpana din viata unui important personaj al istoriei care, recunoscandu-si greseala, a lasat un minunat model de autocercetare si autoevaluare (daca-i pot spune asa),
http://www.bibleserver.com/text/NTR/Psalmi32:

"1.Ferice de cel a cărui nelegiuire este iertată, de cel al cărui păcat este acoperit!
2 Ferice de omul căruia Domnul nu-i ţine în seamă vina şi în duhul căruia nu există înşelăciune!
3 Când tăceam, mi se uscau oasele din pricina gemetelor mele necurmate.
4 Zi şi noapte mâna Ta apăsa asupra mea; vlaga îmi ajunsese ca o uscăciune văratică. Sela
5 Atunci mi-am mărturisit păcatul şi nu Ţi-am ascuns vina mea. Am zis: „Îmi voi mărturisi Domnului nelegiuirile!“, şi astfel Tu mi-ai iertat vina şi păcatul. Sela.
6 De aceea fiecare credincios să Ţi se roage la timpul potrivit, iar când apele vor fi mari, pe el nu-l vor atinge.
7 Tu eşti un adăpost pentru mine! Tu mă vei păzi de necaz, înconjurându-mă cu cântări de izbăvire! Sela
8 „Eu te voi instrui şi te voi învăţa calea pe care trebuie să mergi; te voi sfătui şi ochiul Meu va veghea asupra ta.
9 Nu fi ca un cal sau ca un catâr fără discernământ, care numai strunit cu un frâu şi cu o zăbală se apropie de tine!“
10 De multe dureri are parte cel rău, dar cel ce se încrede în Domnul este înconjurat de îndurare.
11 Bucuraţi-vă în Domnul, înveseliţi-vă, voi, cei drepţi! Strigaţi de bucurie, toţi cei cu inima cinstită!"


Caci, cu siguranta acolo ca si aici, autocercetarea si autoevaluare valoreaza mai mult decat toti banii, cand viata este in pericol. Atat pentru cei mai mari cat si pentru cei mai mici. Ca si deciziile care trebuie luate.

Dumnezeu sa-i odihneasca!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu