marți, 7 mai 2013

Nedumerire

"Asa e soarta boului,
Vitel adult,
Sa stea la poarta noului
Nitel mai mult."


Pentru cine nu-si mai aduce aminte, randurile de mai sus sunt imortalizate in colectia audio "Pasarea Colibri - CANTECE DE BIVUAC", in interpretarea regretatului Motu' Pittis.

Ce legatura ar putea avea aceastea cu gandurile de astazi, mai ales daca intelegem ce este acela un bivuac, se va vedea in urmatoarele randuri.

Mai intai, insa, pentru cei neobisnuiti cu termenul redau, prin copy-paste, o definitie:
BIVUÁC ~uri n. mil. 1) Popas temporar (în corturi sau sub cerul liber) al unor trupe aflate în marș; tabără; cantonament. 2) rarPopas al unor grupe de oameni (turiști, vânători, sportivi etc.); tabără; cantonament; campament. [Sil. -vu-ac] /<fr. bivouac Sursa: NODEX (2002) Normal, nu mi-am propus sa analizez acest termen dar, in contextul marii sarbatori din aceste zile, merita atentie pentru ca se refera la cantonamente, tabere, popasuri samd (ori sunetele trambitelor si surlelor politicului mioritic, desi estompate in aceasta perioada, nu prezic nici un viitor bun pentru tara si popor). Si cum ar putea prezice ceva bun cand, in majoritatea mesajelor transmise cu ocazia acestei sarbatori, liderii politici locali, centrali si ultracentrali, au avut "amabilitatea" sa aminteasca alegatorilor ca (redau din memorie): "acum este momentul sa fim mai altruisti, mai intelegatori, mai umani!".
Am stat mult si m-am gandit la aceasta situatie in zilele anterioare, dupa citirea felicitarii transmise de un ales local si dupa ce am rasfoit presa on line, unde am gasit urmatorul titlu:"Mesajul de Paste al Presedintelui Traian Basescu: "Le urez tuturor romanilor gandurile mele bune" ( http://www.evz.ro/detalii/stiri/mesajul-de-paste-al-presedintelui-traian-basescu).Acest titlu mi-a amintit de o alta urare facuta cu mult timp in urma "Sa traiti bine!" care, cel putin mie, mi-a adus AGONIA in loc de extaz.
Si gandurile m-au purtat spre butada de mai sus, pentru ca ea poate explica si mai bine expresia:a se uita ca vițelul la poartă nouă expr. a fi complet neștiutor într-un domeniu; a nu reuși să înțeleagă o anumită chestiune. Sursa: Argou (2007) 
Numai prin extrapolarea acesteia in spatiul si mediul socio-politic autohton, in formula de la inceputul postarii, s-a putut ajunge la ELIMINAREA BINELUI din viata marii majoritati a populatiei si asa vaduvita de traiul decent sperat, dupa ce si-a primit TOATE GANDURILE BUNE din partea celor care au sters, ulterior, orice urma de altruism din faptele lor.
In acest context mi-am pus doua intrebari: "de ce numai ACUM?" si "exista, pentru popor si GANDURILE RELE ?", pentru ca, crestini fiind, mi se pare ca alesii si numitii nostri au uitat ce inseamna A FI CRESTIN.
In aceasta nedumerire, mi-am adus aminte ca exista, totusi, si Sfanta Scriptura on line care spune:
"Cel ce zice: L-am cunoscut, dar poruncile Lui nu le păzeşte, mincinos este şi întru el adevărul nu se află. Iar cine păzeşte cuvântul Lui, întru acela, cu adevărat, dragostea lui Dumnezeu este desăvârşită. Prin aceasta, cunoaştem că suntem întru El. Cine zice că petrece întru El dator este, precum Acela a umblat, şi el aşa să umble."                                                 (Întâia epistolă sobornicească a Sfântului Apostol Ioan)
Doar intelegand si aplicand acest ADEVAR, liderii nostri nu vor mai avea nevoie nici de exprimari duplicitare, nici de "intepaturi prietenesti", nici de contracte de coabitare, nici de bivuacuri si nici de nedumeriti. 






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu