joi, 28 noiembrie 2013

Despre ... viata

Indiferent cât de frumoasă e strategia, ar trebui din când în când să ne uităm la rezultate.“ Sir Winston Leonard Spencer Churchill

O zi in plus de ganduri care mai de care mai diverse. De la paralela din "Iarna pe ulita" cu persiflanta stare de "dinainte" si pana la stirile tv care, din pacate aseara, mi-au aratat cat de mic poate fi, in suflet si simtire acest animal inzestrat cu ratiune numit om. Nu comentez mai mult, pentru ca nu despre aceasta "speta" mi-am propus sa-mi "descarc" gandurile.

Doua "cestiuni arzatoare la ordinea zilei" mi-au dat, insa, imbold sa las si astazi cateva consideratii.

Prima este legata de o emisiune de pe un post tv national unde, intr-o piesa "de impact" se releva, cu subiect si predicat, adevarata fata a politicianului: UN AMANT CU MAI MULTE IBOVNICE (aceasta este ideea, legata si de traseism dar si de demagogia caracteristica tuturor vremurilor).
Admitand ca, postdecembrist, nu ne-am detasat cu nimic de trecut ba, mai mult, l-am "teleportat in prezent (daca infiintarea, persiflanta, unui partid National-Liderat-Taranist-Conservator  se parea doar o idee hazoasa dintr-o piesa, realul Partid Democrat-Liberal spune totul), mi-am dat seama cat de bine s-a adaptat politicul mioritic la prezentul din trecut, dupa cunoscuta expresie "alte masti, aceeasi scena" unde "ESCU", de orice culoare si orientare isi etaleaza, fara rusine, desfraul continuu facand din adulter o virtute.

A doua, mai "de actualitate" se refera la doua postari pe care le-am gasit pe facebook si din care punctez, prin copy-paste:

"Noi cum am putea să răspundem altfel la deschiderea Chinei spre România? Nu e de mirare, pe de altă parte, că unora de la Bruxelles nu le convine statutul special pe care China îl acordă României. Contrazice politica, devenită obicei la nivel european, de a trata țara noastră ca pe ruda săracă și umilă, ținută la colț pentru că nu are viitor. China crede altceva despre noi, și eu, ca român, cred același lucru și-i dau dreptate Chinei, nu celor care preferă să ne țină cu capul în pământ, veșnicii vinovați pentru tot ce nu merge." (https://www.facebook.com/MihaiBogdanDiaconu/posts/)

si

„Nu ştiu, însă, dacă Băsescu înţelege că aprinde un nou fitil în regiune? Bine, nu ţine cont de Moldova, dar îşi dă seama cum vor reacţiona Ungaria şi Ucraina? Potoleşte-te Băse, că de altfel va trebuie ca România să întoarcă ceea ce nu-i aparţine: Iaşiul, Suceava şi întreaga Moldovă de peste Prut”, a mai scris Reşetnicov.
(http://abcnews.md/replica-incredibila-a-fostului-sef-al-sis-ului-modovenesc-pentru-basescu-potoleste-te-ca-de-altfel-romania-va-trebui-sa-intoarca-ceea-ce-nu-i-apartine/?)

Gandindu-ma, asadar, la toate cele de mai sus ma intreb, ca simplu cetatean:
"Totusi, care-i strategia noastra?". Ca rezultatele le vedem si traim cotidian.

Un INTELEPT spune (http://www.ebible.ro/biblia/paralel/cornilescu-ortodoxa/proverbe/21/)
31 Calul este pregătit pentru ziua bătăliei, dar biruinţa este a Domnului. -31 Calul este gata pentru ziua de razboi, insa biruinta vine de la Domnul.

Dar cine-l mai ia in seama in trepidanta modernitate si mondenitate care ne ocupa tot timpul?





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu