sâmbătă, 30 noiembrie 2013

La o ... sarbatoare

Toți se gândesc cum să schimbe lumea, dar nici unul nu se gândește cum să se schimbe pe el însuși.- Lev Tolstoi

Pentru ca astazi crestinatatea ortodoxa il sarbatoreste pe Sfantul Andrei, unul dintre primii care L-a gasit pe Mesia, dupa cum este redat in Sfanta Evanghelie dupa Ioan (http://www.ebible.ro/biblia/romana/cornilescu/ioan/1/)

40 Unul din cei doi, care auziseră cuvintele lui Ioan şi merseseră după Isus, era Andrei, fratele lui Simon Petru.40 Unul dintre cei doi care auzisera de la Ioan si venisera dupa Iisus era Andrei, fratele lui Simon Petru.
41 El, cel dintâi, a găsit pe fratele său Simon şi i-a zis: "Noi am găsit pe Mesia" (care tălmăcit înseamnă Hristos).41 Acesta a gasit intai pe Simon, fratele sau, si i-a zis: am gasit pe Mesia (care se talcuieste: Hristos).

si pentru ca tot dam din colt in colt cu ideile, planurile si incercarile noastre de a "schimba" ceva in bine in tara aceasta, m-am oprit la citatul de inceput pentru simplul motiv ca el releveaza cat se poate de bine incapacitatea noastra de corectare.

De aceea si pentru ca nu mi-am propus altceva decat sa punctez unul din adevarurile pentru care suferim, noi poporul, il redau pe acel frate condus la Mantuitorul, Simon, care va deveni unul din stalpii crestinatatii si care isi explica crezul si lucrarea fara de care noi, astazi, nu am fi putut sa ne numim crestini (http://www.ebible.ro/biblia/paralel/cornilescu-ortodoxa/fapte/5/):

29 Petru şi apostolii ceilalţi, drept răspuns, i-au zis: "Trebuie să ascultăm mai mult de Dumnezeu decât de oameni!29 Iar Petru si apostolii, raspunzand, au zis: Trebuie sa ascultam pe Dumnezeu mai mult decat pe oameni.

La o asa sarbatoare mi se pare, deci, mai mult decat esential sa dam cezarului (adica omului) ce este al cezarului si Lui DUMNEZEU TOTUL.
Mai ales daca vrem sa se poata schimba ceva SI SA INCEPEM CU NOI.

Altfel, probabil ca multa apa va mai trece pe Dunare fara sa se intample ceva.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu