vineri, 15 august 2014

Astazi, doar o simpla "compilatie"

„Dumnezeu nu ne trimite disperarea ca să ne ucidă, ci ca să trezească în noi o viață nouă.” — Hermann Hesse

Ma bantuie de cateva zile un gand, nu rau, morbid ci de introspectie asupra subiectului cel mai fierbinte al momentului: viata insasi. 
Aceasta stare si "bantuire" se datoreaza unor "evenimente" recente, intre care trebuie sa amintesc filmul de exceptie "Taramul umbrelor", o biografie relevanta pentru oricine cauta un raspuns la intrebarile cheie ale existentei, desi eroul principal a fost deseori criticat si contestat, talk-show-ul unei televiziuni in "furci",  unde am vazut gestul foarte greu de imitat, de catre politic (de tot felul, gradul sau culoarea), in care juramantul pe Biblie (chiar daca era doar un Nou Testament "Ghedeon") a fost facut sincer si cu explicatia, corecta, a modului in care acesta ar trebui, sau nu practicat si, din pacate, sinuciderea marelui actor care a fost Robin Williams.

Pentru ca, asa cum am postat si in titlu, nu vreau sa fac nici o analiza a "subiectului" viata ci doar sa realizez o "compilatie" pe aceasta tema, voi incerca, prin copy-paste sa redau cateva idei care mi se par relevante pentru momentul si contextul dat.

Spunea C.S.Lewis, eroul filmului sus-mentionat si personalitatea la care am mai facut referire si cu alta ocazie: "Creştinul are un mare avantaj faţă de ceilalţi oameni, nu pentru că este mai puţin căzut decât ei, nici pentru că este destinat să trăiască într-o lume căzută, ci pentru că ştie că este un om căzut într-o lume căzută."(http://autori.citatepedia.ro/de.php?a=C.S.+Lewis)

Unul din participantii la talk-show-ul amintit, jurand pe acel Nou Testament Ghedeon, primit cu dedicatie de la un celebru medic si profesor universitar preciza, transant ca experienta de viata cu care a fost confruntat l-a determinat sa caute, asa cum sugereaza si textul sfant Calea, Adevarul si Viata (redare proprie) si a gasit, intre multele subiecte "fierbinti" pe care le trecem prea usor cu vederea si un indemn extraordinar pentru ceea ce ar trebui sa insemne juramantul.
"
33 Aţi mai auzit iarăşi că s-a zis celor din vechime: "Să nu juri strâmb; ci să împlineşti faţă de Domnul jurămintele tale."33 Ati auzit ce s-a zis celor de demult: "Sa nu juri stramb, ci sa tii inaintea Domnului juramintele tale".
34 Dar Eu vă spun: să nu juraţi nicidecum; nici pe cer, pentru că este scaunul de domnie al lui Dumnezeu;34 Eu insa va spun voua: Sa nu va jurati nicidecum nici pe cer, fiindca este tronul lui Dumnezeu,
35 nici pe pământ, pentru că este aşternutul picioarelor Lui; nici pe Ierusalim, pentru că este cetatea marelui Împărat.35 Nici pe pamant, fiindca este asternut al picioarelor Lui, nici pe Ierusalim, fiindca este cetate a marelui Imparat,
36 Să nu juri nici pe capul tău, căci nu poţi face un singur păr alb sau negru.36 Nici pe capul tau sa nu te juri, fiindca nu poti sa faci un fir de par alb sau negru,
37 Felul vostru de vorbire să fie: "Da, da; nu, nu"; ce trece peste aceste cuvinte vine de la cel rău.37 Ci cuvantul vostru sa fie: Ceea ce este da, da; si ceea ce este nu, nu; iar ce e mai mult decat acestea, de la cel rau este.
(http://www.ebible.ro/biblia/paralel/cornilescu-ortodoxa/matei/5/)

Pentru ca, inca, este unul dintre cele mai controversate momente ale anului si pentru ca, undeva in media online am gasit acest articol: "https://ro.stiri.yahoo.com/ce-ne-poate-invata-robin-williams-despre-sinucidere-205729433.html", am incercat si eu sa ma "documentez" mai bine asupra "spetei". Nu vreau sa intru in polemica, pentru ca nu mi-am propus analiza unui asemenea "act de curaj" (cum am auzit ca a fost prezentata sinuciderea unei femei celebre, pe unul din canalele documentare), ci doar sa evidentiez doua "realitati", poate mai putin cunoscute care, cred, spun mult mai mult decat "lectia" punctata in articol.
Mai intai, din biografie actorului, aflam ca: "Williams a fost de religie episcopală..."(http://ro.wikipedia.org/wiki/Robin_Williams)
Si pentru ca media online este plina cu informatii am aflat, apoi "Reteta sinuciderii unei biserici sau cum te poti distruge ca biserica?"
(http://tomisthecat.ro/2011/03/10/reteta-sinuciderii-unei-biserici-sau-cum-te-poti-distruge-ca-biserica/), o analiza mai mult decat interesanta despre decaderea Biserii Episcopale, care merita lecturata si, de ce nu, analizata.

Cum in aceasta "compilatie" nu mi-am propus decat sa punctez cateva aspecte relevante ale "momentului" desi, deja, am facut si cateva comentarii, ma opresc.
Nu pentru ca nu as mai avea ce spune ci pentru simplul motiv ca vreau sa las loc meditatiei, nu numai asupra citatului de la inceput, foarte sugestiv si incitant ci si asupra unui alt pasaj biblic care indeamna, la fel de mult la meditatie (il redau in intregul sau context):
8 Şi Iov a luat un ciob să se scarpine şi a şezut pe cenuşă.8 Si a luat Iov un ciob ca sa se scarpine si sedea pe gunoi, afara din oras.
9 Nevasta sa i-a zis: "Tu rămâi neclintit în neprihănirea ta! Blestemă pe Dumnezeu, şi mori!"9 Atunci nevasta lui a zis catre el: "Te tii mereu in statornicia ta? Blesteama pe Dumnezeu si mori!
10 Dar Iov i-a răspuns: "Vorbeşti ca o femeie nebună. Ce! primim de la Dumnezeu binele, şi să nu primim şi răul?" În toate acestea, Iov n-a păcătuit deloc cu buzele lui.10 Dar Iov i-a raspuns: "Vorbesti cum ar vorbi una din femeile nebune! Ce? Daca am primit de la Dumnezeu cele bune, nu vom primi oare si pe cele rele?" Si in toate acestea, Iov n-a pacatuit de loc cu buzele sale.
(http://www.ebible.ro/biblia/paralel/cornilescu-ortodoxa/iov/2/)

Asa stand lucrurile, nu te intrebi care este adevarata lectie pe care trebuie sa o urmezi? 
Eu am gasit raspunsul adevarat!

PS. Cu scuzele de rigoare pentru erori, trebuie sa "cedez" unealta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu