joi, 23 aprilie 2015

Un raspuns pentru ...

"În viitor, când înalta curte a istoriei ne va judeca pe fiecare în parte - şi va înregistra modul în care, în scurta perioadă de activitate, ne-am îndeplinit obligaţiile către stat - succesul sau eşecul nostru, indiferent de funcţie, vom fi măsuraţi prin răspunsurile la patru întrebări: am fost cu adevărat curajoşi?, am fost cu adevărat înţelepţi?, am fost cu adevărat integri?, am fost cu adevărat dedicaţi?" - John F. Kennedy (http://autori.citatepedia.ro/John F. Kennedy)

Nu vreau sa abordez subiectele la care m-am gandit ieri si astazi, cristalizate din stirile "despre viata pur si simplu". Prea multa tragedie, inconstienta, iresponsabilitate, dezastru. Nu m-a mai interesat nici prezentarea facuta de un jurnalist pe care am avut placerea sa-l cunosc si care analizeaza "primele esecuri" ale presedintelui nostru. Am lasat toate ideile nascute pe aceste teme pentru alta ocazie, deoarece mi s-a parut mai interesant sa raspund la o provocare facuta pe un site de socializare. Si cum eu nu sunt in "lista de prieteni" a "provocatorului" raspund pe aceasta cale.

Inainte de a-mi prezenta citatul care ma defineste, cred eu, am pus la inceput un alt citat celebru in speranta ca cei care ne monitorizeaza vor avea ideea benefica de a-l prezenta celor la care face referire si care se regasesc in el, chiar daca, geografic, sunt la mii de km departare in acest binecuvantat spatiu Carpato-Danubiano-Pontic. Macar spre cunoastere, daca nu spre intelegere, meditare si insusire.

La fel, mai redau un citat celebru dar de data asta cu trimitere chiar spre cel care a lansat provocarea in speranta ca, intelegndu-i profunzimea va avea sansa sa demonstreze ca "esecurile" care i se reproseaza pot fi foarte bine tranformate in reusite. Apropo, cat mi-am dorit ca pe lista activitatilor domniei sale sa apara si acel "mic dejun cu rugaciune" care se practica "in alte lumi" si care spune mult mai mult decat o pagina de socializare. Dar iata citatul:
"Toata Scriptura este insuflata de Dumnezeu si de folos ca sa invete, sa mustre, sa indrepte, sa dea intelepciune in neprihanire, pentruca omul lui Dumnezeu sa fie desavarsit si cu totul destoinic pentru orice lucrare buna." - 2 Timotei 3:16,17

Redau acum, deci, ca raspuns citatul de care ma simt foarte mult legat, cu toate ca ma simt legat de mult mai multe citate, inclusiv de cele din Cartea Cartilor, de unde tot picur cate unul, spre aceeasi conoastere si meditare (macar). El se gaseste si in pagina de prezentare a acestui blog si suna asa:

"If you can talk with crowds and keep your virtue,
Or walk with Kings - nor lose the common touch,
If neither foes nor loving friends can hurt you,
If all men count with you, but none too much;
If you can fill the unforgiving minute
With sixty seconds' worth of distance run,
Yours is the Earth and everything that's in it,
And - which is more - you'll be a Man, my son!"

care tradus si postat pe site-ul http://www.pruteanu.ro/MeritaImag+Texte/if-daca-bil+.htm suna asa:

Dacă-ntre Regi ţi-e firea neschimbată  
Cşi-n Mulţime - nu străin de ea;  
Amic sau nu, de nu pot să te-abată;
De toţi de-ţi pasă, dar de nimeni prea;  
 Dacă ţi-e dat, prin clipa zdrobitoare,  
 treci şi s-o întreci, mereu bonom,
atunci: a ta e Lumea asta mare  
şi, mai mult, fiul meu: atunci - eşti Om!   
(Rudyard Kipling IF  /  DACĂ - Traducere de Dan Duţescu?)

Nu stiu daca raspunsul meu va ajunge la Domnul Presedinte, cu toate ca mi-as dori sa citeasca cele trei "citate", dar sigur va ramane ca subiect de meditatie pentru multi. 

Si DACA este asa, cred ca este un castig!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu