duminică, 6 septembrie 2015

Despre ... existenta

Mi-am propus astazi sa ma gandesc la ceva cu adevarat valoros. Pentru mine cel putin.

Dupa ce "mi-am facut temele" mi-am verificat "posta" si, in treacat, am vrut sa foiletez media online. Dar m-am oprit cand am vazut avalansa de stiri interne si externe.
De ce?
Pentru ca mi-am dat seama ca, trecand peste pesimismul "exodului" si dedesupturile acceptarii sau neacceptarii lui si peste toate dezvaluirile legate de acesta, peste satisfactia unui banc "de actualitate" ("Stii bancul cu Dubaiul?") sau peste realitatea cotidiana unde se pare ca nimeni nu vrea sa invete din trecut (cazul ultimei retineri la DNA), adevarata problema a omenirii este mult mai profunda decat toate stirile, oricat de "explozive" ar fi acestea.

Meditand la ceea ce am citit astazi in Cartea Cartilor mi-a "sarit in ochi" un fapt atat de mult ignorat de noi si in special de mai marii nostri, incat m-am oprit din orice alta "intreprindere" (l-am evidentiat cu alte caractere si culoare). 
Redau, prin copy-paste, motivul de meditatie, caci mi se pare mult mai relevant decat orice altceva, in ciudata si inconstienta noastra alergare exiestentiala spre ... "sosire".

1 (Un psalm al lui David.) Fiii lui Dumnezeu, daţi Domnului, daţi Domnului slavă şi cinste.1 (Un psalm al lui David; la scoaterea Cortului.) Aduceti Domnului, fii ai lui Dumnezeu, aduceti Domnului mieii oilor, aduceti Domnului slava si cinste;
2 Daţi Domnului slava cuvenită Numelui Lui! Închinaţi-vă înaintea Domnului îmbrăcaţi cu podoabe sfinte!2 Aduceti Domnului slava numelui Sau; inchinati-va Domnului in curtea cea sfanta a Lui.
3 Glasul Domnului răsună pe ape, Dumnezeul slavei face să bubuie tunetul: Domnul este pe ape mari.3 Glasul Domnului peste ape; Dumnezeul slavei a tunat; Domnul peste ape multe.
4 Glasul Domnului este puternic, glasul Domnului este măreţ.4 Glasul Domnului intru tarie, glasul Domnului intru mare cuviinta;
5 Glasul Domnului sfărâmă cedrii; Domnul sfărâmă cedrii Libanului;5 Glasul Domnului cel ce sfarama cedrii si va zdrobi Domnul cedrii Libanului;
6 îi face să sară ca nişte viţei, şi Libanul şi Sirionul sar ca nişte pui de bivoli.6 El face sa sara Libanul ca un vitel; iar Ermonul ca un pui de gazela.
7 Glasul Domnului face să ţâşnească flăcări de foc,7 Glasul Domnului, cel ce varsa para focului.
8 glasul Domnului face să se cutremure pustiul; Domnul face să tremure pustiul Cades.8 Glasul Domnului, cel ce cutremura pustiul si va cutremura Domnul pustiul Cadesului.
9 Glasul Domnului face pe cerboaice să nască; El despoaie pădurile; în locaşul Lui totul strigă: "Slavă!"9 Glasul Domnului dezleaga pantecele cerboaicelor, glasul Domnului despoaie cedrii si in locasul Lui, fiecare va spune: Slava!
10 Domnul stătea pe scaunul Lui de domnie când cu potopul, şi Domnul împărăţeşte în veci pe scaunul Lui de domnie.10 Domnul va imparati peste potop si va sedea Domnul Imparat in veac.
11 Domnul dă tărie poporului Său, Domnul binecuvântă pe poporul Său cu pace.11 Domnul tarie poporului Sau va da, Domnul va binecuvanta pe poporul Sau cu pace.
(http://www.ebible.ro/biblia/paralel/cornilescu-ortodoxa/psalmi/29/)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu