vineri, 25 septembrie 2015

Despre ...o insatisfactie

Ma apucasem sa redau cateva ganduri despre gestul facut de o anume personalitate care, urmare a ceea ce presa numeste DIESELGATE, si-a depus demisia. Nu despre faptul ca ar urma sa primeasca o suma colosala drept pensie ci despre exemplul pe care l-a dat, "speta" neintalnita pe dulcele nostru plai decat rar si la personalitati care nu au nimic a face cu pozitia de top.

M-a "acaparat" apoi un jurnal care ar trebui sa dea de gandit celor care vor sa se implice in murdaria politicului, "speta" usor trecuta cu vederea in aceasta saptamana si care mi-a adus aminte de poanta aceea cu soricelul fugarit de pisica.
Pentru ineditul moralei ma gandesc s-o re-redau, scurt, foarte scurt, doar asa, ca subiect de meditatie:

"Soricelul, fugarit de motan, ajunge in grajd.
Vaca il vede asa speriat si-l intreaba ce a patit. Soricelul ii spune "speta" iar vaca ii spune sa se aseze sun coada ei si-l acopera cu doua-trei baligi.
Motanul intra si el, o intreaba pe vaca daca a vazut soricelul si primind raspuns negativ, isi incordeaza simturile. Si cum soricelul nu a fost acoperit total, ci i-a ramas coada afara, il vede. Il apuca, il da de doua-trei ori prin paie, sa-l curete si-l mananca.

Morala: Nu toti cei care te baga in "baliga" iti vor raul.
            Nu toti cei care te scot din "baliga" iti vor binele.
            Daca te-ai bagat in "baliga", baga-te sa nu te mai vezi. "

Si, gandeam eu, parca as fi avut ceva satisfactie, pregatindu-ma sa redau un alt pasaj care m-a urmarit in aceasta saptamana.

M-a oprrit o declaratie. Sau o cerere, un strigat sau chiar o implorare, zic eu: "Nu vreau sa mor in puscarie".
Si mi-am revizuit toata constructia pe care mi-o facusem, cu gandurile mele.

Am urmarit, ca toti conationalii mei cred, cazul "celui mai bun doctor dintre primari sau a celui mai bun primar dintre doctori" (cum s-a exprimat cineva, odata nu stiu daca persifland reusita medicului Oprescu sau nu), inclusiv ceea ce se afirma, asa cum a facut foarte frumos si onest personalitatea la care am facut referire mai sus, in special in mediul online.

Nu mi-am permis niciodata si nu-mi voi permite sa emit judecati despre sistemul judiciar, parte din acea separatie a puterilor statului care ne asigura tuturor dreptul la libertate, democratie si, de ce nu, civilizatie si viata. 
Doar ma gandesc la o expresie revazuta intr-un film recent (cine are nevoie de buletin de Bucuresti ?), exprimata atat de plastic de un maestru al comediei romanasti: "JUSTITIA ESTE OARBA, DAR NU E PROASTA!".

Totusi, m-a pus pe ganduri ceea ce am vazut in media despre declaratia fostului primar al Bucurestiului si m-am trezit cu o adanca stare de insatisfactie. 
Din simplul motiv ca nu inteleg motivul pentru care un bolnav in stadiul in care este omul Sorin Oprescu este lasat, la propriu sa moara. Caci, lucrand in prezent in preajma medicilor diabetologi, am o oarecare perspectiva a ceea ce reprezinta pericolul diabetului in viata unui cardiac, cazul cel mai recent si mai de rasunet amplu comentat, disecat si care, inca, naste inca multe pasiuni, spunand totul (cine a fost "Tribunul"?).
Iar cazul omului Sorin Oprescu este ... un caz foarte medical, daca am inteles bine, din toate dovezile prezentate.

M-am referit la OMUL Sorin Oprescu, nu la ex-primar sau medic deoarece, in acest caz, cred ca judecata ar trebui sa transceanda functia.

Desigur, m-as putea pune in postura unui analist si as putea face si eu cateva speculatii in "speta".
Si as gasi ceva poate de nemaintalnit, care nu s-a "esprimat" pana acum: n-ar fi posibil ca ex-primarul S.O. sa ignore toate semnele si semnalele ca este "in vizor", tocmai datorita faptului ca, grav bolnav fiind, stie ca nu mai are foarte mult de trait?
Dar asta este o enormitate, caci nici un om cu scaun la cap nu uita ca "ce-si face omul cu mana lui ...".
Iar inculpatul Sorin Oprescu, cel putin intr-o privinta, si-a facut-o cu mana lui si este vinovat.
Si ma opresc cu supozitiie, caci nu este cazul acum si aici.

Acum si aici, in aceasta stare de insatisfactie stau si ma intreb, asa cum s-a intrebat cineva in vechime:


9 "Ce vei câştiga dacă-mi verşi sângele şi mă cobori în groapă? Poate să Te laude ţărâna? Poate ea să vestească credincioşia Ta?9 Ce folos ai de sangele meu de ma cobor in stricaciune? Oare, Te va lauda pe Tine tarana, sau va vesti adevarul Tau?
(http://www.ebible.ro/biblia/paralel/cornilescu-ortodoxa/psalmi/30)

Chiar, serveste cuiva moartea in inchisoare a inculpatului, om, Sorin Oprescu?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu