vineri, 7 iunie 2013

Dusmanul din noi


Dragostea de patrie este cea dintâi religie a omului civilizat.
                                  Napoleon Bonaparte (http://subiecte.citatepedia.ro/despre.php?s=patriotism)


O melodie m-a bantuit ieri, toata tura, adica 24 de ore.
Si nu pentru ca as fi nostalgic dupa "epoca de aur", cu toate ca la cate "binecu-vantari" ne-a adus "democratia romaneasca originala" stai si te intrebi daca nu era mai bine "tot inainte". 

Nu, starea de cercetare a venit dupa ce mi-am amintit de un film antologic, unde un medic de tara, platind coparseul pe care-l comandase fara sa stie ce este acela, spunea (redau din memorie): " In numele tuturor medicilor care au trecut pe aici ... eu platesc" (vi-l mai amintiti pe regretatul Emil Hossu, in "Toamna bobocilor"? Acelasi Emil Hossu care, cu putin timp inainte de "plecare" se solidariza cu MULTIMEA DEMOCRATA care a reusit sa inlature mult-hulita guvernare Boc.)

Si mi-am mai amintit ca, de mai bine de 20 de ani, CEL CARE PLATESTE toate ponoasele politicilor financiar-economice PERDANTE PENTRU TARA, dar in beneficiul propriilor buzunare de "baieti destepti", indiferent de culoare si apartenenta politica, ESTE POPORUL, cel care "A SALVAT REVOLUTIA PENTRU A FI DEVORAT DE EA".

Dovada?

Pai mi-a mai "sarit" in atentie declaratia unui ministru delegat care spunea: "despăgubirile pe care statul le are de plătit companiei americane vor fi de 37,2 milioane de euro." (http://www.gandul.info/financiar/epopeea-unui-jaf-geostrategic-sova-contractul-cu-bechtel-a-fost-reziliat-ce-suma-onesta-si-corecta-plateste-statul-despagubire-americanilor-10910447)

Cum, LA PLATA, statul suntem noi, contribuabilii si din material reiese si un alt aspect:
"După încheierea formalităţilor de reziliere, contractul va fi şi desecretizat, a mai spus Şova, precizând că ”pentru a fi posibilă negocierea a trebuit să plătim datoria de 50 de milioane de euro lăsată de Anca Boagiu.,
nu am putut sa nu ma intreb cine NE SUNT PATRIOTII si cine patrihotii intr-un caz singular, din miile de cazuri postdecembriste de jaf si inrobire a poporului, fara ca cineva, din cei PLATITI SA APERE TARA, sa miste vreun deget (privatizarile mai mult decat cu cantec, disparitia unor importante "repere economice", vanzarea resurselor pe nimic - cadouri comisionare etc.). Caci, de platit, NUMAI POPORUL PLATESTE, nu-i asa?

O veche zicatoare spunea: "Fereste-ma Doamne de prieteni, ca de dusmani ma pazesc singur".

Dar de dusmanul din noi, cine ne fereste?

Oricare ar fi raspunsul, adevarul spus de N. Bonaparte este mai mult decat elocvent. Ca si versurile frumosului "imn" al Cenaclului Flacara!


http://www.trilulilu.ro/

Dulce Românie

Mircea Vintilă

Tara fapta tara dor
Din pamantul tau eu cresc
Pe pamantul tau cobor
Ca pamantul romanesc
Brazda mi-i si perna
Din pamantul tau eu cresc
Ca pamantul romanesc
Brazda mi-i si perna

Dulcele din asprul ei
Anii buni din anii grei
Binele il scoti din rau
zbuciumat destinul tau
patrie eterna
Binele il scoti din rau
zbuciumat destinul tau
patrie eterna

Nu te misca vant nici val
Tara mea fara egal
Rămâi demna in furtuni
Tara mea cu oameni buni
Preamarire tie
Rămâi demna in furtuni
Tara mea cu oameni buni
Preamarire tie

Omul tau pe-al tau pamant
Zis cel mare zis cel sfant
Zis cel bun zis cel viteaz
Omul tau de azi
Zis cel mare zis cel sfant
Zis cel bun zis cel viteaz
Este omul tau de azi
Dulce Romanie
Dulce Romanie

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu