luni, 24 iunie 2013

Ganduri despre o ... istorie

Istoria este martorul care confirma trecerea timpului, ilumineaza realitatea, vitalizeaza memoria, ofera calauzire in viata de zi cu zi si ne aduce stiri din antichitate.
Marcus Tullius Cicero (106 i.Hr - 43 i.Hr)

Orator si om politic roman

In tura de ieri, zi de sarbatoare si de odihna, am avut o mare surpriza. 
Nu de serviciu, caci patronul nostru, "om de bine", inca nu a adus inlocuitor colegului operat, asa ca suntem nevoiti sa "inghitim" ture de 24 cu 24.

Nu existentiala caci, din pacate, inca mai astept o reparatie care nu se produce, desi unii sunt extrem de multumiti cu "firimiturile aruncate" de politic.
Si, pentru ca am ajuns aici, vreau sa-mi exprim si eu regretul fata de pierderea suferita, recent, de SCMD si familia celui care a fost generalul M. Popescu.

Dar exista un profund adevar, ignorat de cei mai multi dintre noi, care glasuieste asa: NE NASTEM PE RAND, MURIM PE SARITE.

Tocmai legat de acest adevar, care ne trimite la o alta abordare a existentei noastre, a aparut surpriza de ieri.

Intamplator sau nu, am avut la mine o Carte interesanta. Si pentru ca nu am avut nimic altceva de facut si pentru ca "obiectivul" era inchis si ferecat, am inceput sa citesc si m-am oprit la Cartea profetului IeremiaCineva poate comenta faptul ca am alunecat spre religiozitate, spiritualitate, idealism, ocultism samd. Este o optiune.

Dar stiti ce am gasit pe paginile acestei profetii, in afara de ceea ce se gaseste in orice comentariu biblic on-line sau de alta natura? Redau prin copy-paste:
"De aceea, asa vorbeste Domnul: "Iata, iti voi apara pricina si te voi razbuna! Voi seca marea Babilonului si-i voi usca izvorul." (Ieremia 51.36) (http://www.ebible.ro/biblia/romana/cornilescu/ieremia/51/)

Adica, pur si simplu, redarea modului in care, peste ani, Cyrus va "implementa" aceasta previziune. 

Acum, daca tin cont ca Ieremia si-a trait viata in jurul anilor 600 i.Hr., cum se specifica in articolul de pe http://jurnalul.ro/special-jurnalul/ieremia-un-prooroc-al-plangerilor-506096.html, dar si de o referinta istorica despre un eveniment petrecut in anul 539 i.Hr., preluata tot prin copy-paste: "Viziunea militară a lui Cyrus poate fi de asemenea apreciată în căderea Babilonului. Pentru a captura oraşul el a abătut apele Eufratului care curgeau prin oraş, astfel încât trupele sale să poată intra pe sub zid." (http://infiniteladder.wordpress.com/2010/05/01/cyrus-cel-mare/) , nu pot sa nu raman surprins de o realitate evidenta: o previziune aratata cu cativa zeci de ani, s-a implinit exact.

Surpriza este ca Babilonul, asezat pe fluviul Eufrat, "marea Babilonului" a cazut exact asa cum se profetise, prin strategia unui mare comandant antic. Ca Cyrus a avut intelepti si strategi care au studiat trecutul, inclusiv Scrierile Sfinte ale evreilor, poate fi speculatie, mai mult sau mai putin. 

Evidentele arata, insa, clar ca ceea ce spusese Dumnezeu prin profetul Sau s-a implinit asijderea.


Suntem o Republica laica, asa cum specifica, intr-o activitate anume, Presedintele.
Suntem o tara crestina, majoritar ortodoxa, cum prezinta statisticile si B.O.R.
Suntem, prin alesii si numitii nostri tributari, in majoritatea cazurilor, unor juraminte care, invariabil, se incheie: "asa sa-mi ajute Dumnezeu". Cat cantaresc toate acestea in existenta noastra actuala, in contextul evidentelor istorice?

Pentru ca suntem, inca, in sarbatoarea Rusaliilor nu pot evita un alt paragraf, mai mult decat relevant, din aceeasi Carte a lui Ieremia:

"Poporul acesta insa are o inima darza si razvratita; se rascoala si pleaca, si nu zic in inima lor: "Sa ne temem de Domnul Dumnezeul nostru care da ploaie la vreme, ploaie timpurie si tarzie si ne pastreaza saptamanile hotarate pentru seceris." Din pricina nelegiuirilor voastre n-au loc aceste oranduiri, pacatele voastre va lipsesc de aceste bunatati. Caci in poporul Meu sunt oameni rai; ei pandesc ca pasararul care intinde laturi, intind curse si prind oameni. Cum se umple o colivie de pasari, asa se umplu casele lor prin viclesug; asa ajung ei puternici si bogati. Se ingrasa, lucesc de grasime; intrec orice masura in rau, nu apara pricina, pricina orfanului, ca sa le mearga bine, nu fac dreptate celor lipsiti. Sa nu pedepsesc Eu aceste lucruri, zice Domnul, sa nu Ma razbun Eu pe un asemenea popor? 
Grozave lucruri, uracioase lucruri se fac in tara. Prorocii prorocesc neadevaruri, preotii stapanesc cu ajutorul lor, si poporului Meu ii plac aceste lucruri. Dar ce veti face la urma?" (http://www.ebible.ro/biblia/romana/cornilescu/ieremia/5/)

Desi la mai bine de 2500 de ani si desi nu suntem noi poporul Lui, lectia primita de evrei, in istorie, ar trebui sa ne intereseze si pe noi. Mai ales pentru urmari.

Nu-i asa?









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu