joi, 18 septembrie 2014

Doar o ... stare


George Bacovia - "Lacustra" 
(http://www.romanianvoice.com/poezii/poezii/lacustra.php)

De-atitea nopti aud plouind,
Aud materia plingind...
Sint singur, si mă duce un gând
Spre locuintele lacustre.

Si parca dorm pe scinduri ude,
In spate mă izbeste-un val --
Tresar prin somn si mi se pare
Ca n-am tras podul de la mal.

Un gol istoric se intinde,
Pe-acelasi vremuri mă gasesc...
Si simt cum de atita ploaie
Pilotii grei se prabusesc.

De-atitea nopti aud plouind,
Tot tresarind, tot asteptind...
Sint singur, si mă duce-un gând
Spre locuintele lacustre.

Am redat, prin copy-paste, frumoasa poezie bacoviana pentru a puncta o stare
care, de aproape trei saptamani, ne "macina", ca parinti.
Nu comentez mai mult pentru ca ... las versurile sa comenteze.

Dar astept, cu interes, rezultatul unui referendum care se desfasoara acum si
implicatiile lui pentru un viitor pe care-l intrevad din ce in ce mai incert.
Am avut timp sa gasesc si un proverb "in ton" cu tot ceea ce se intampla, aici si
aiurea, vorba unui pasaj dintr-o Carte:
„Nu te uita unde ai căzut, ci unde ai alunecat.” — Proverbe africane
Asta nu are, insa, nimic cu ... lacustra din sufletele noastre.

Cat despre ... proverb si celelalte ganduri, cu cea mai apropiata ocazie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu