luni, 1 septembrie 2014

Despre un citat ... spre meditare

„Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei.” — Mihai Eminescu

A trebuit sa fac aceasta pauza pentru ca, normal intr-o familie normala, un eveniment deosebit se face doar cu pregatiri deosebite. Mai ales daca este vorba de o nunta.

Cum evenimentul a trecut cu bine, astazi m-am oprit la un anume post de radio pe care-l receptionez in tot judetul. Si asa am aflat de grozaviile (normal ar fi prostiile) pe care nu le-am mai ascultat o vreme, intre care doua mi s-au parut mai mult decat grotesti (le redau asa cum le-am ascultat, caci nu am timpul si nici dispozitia necesara spre a verifica).

Prima, o investitie de cateva zeci bune de milioane de lei, vizeaza recentul trotuar dintr-o zona importanta a capitalei, trotuar care nu serveste (dupa spusele realizatorilor emisiunii) la nimic, el nefiind accesibil pentru promenada, care nici ea nu se poate "realiza" in locatie.
A doua, dintr-un sector al aceleiasi capitale mioritice (si se transmite chiar acum si pe un canal tv) priveste o "afacere" a unei primarii, cu bani buni si multi, pentru intretinerea spatiului verde.
Vorbeau realizatorii de modul uimitor in care anume firme ale unor "baieti destepti" pot face afaceri "de milioane" cu bani publici, fara ca nimeni sa se sinchiseasca si sa ia masurile de rigoare.

Asa am regasit citatul analistului care a fost "Luceafarul poeziei romanesti", despre care am facut multe referiri in postarile anterioare.

Gandindu-ma, asadar, la toate crimele care se subscriu citatului si care, nefericit, au ramas nepedepsite (cu multe miliarde de euro paguba pentru Tara si Poporul suveran, care i-a ales pe politicienii care ne-au "manageriat" bogatiile) m-am gandit, astazi, cum ar fi aratat Romania daca ar fi fost o tara normala, cu politicieni normali si, de ce nu, un drum normal spre o democratie normala.

Si m-am oprit. Ar fi fost prea frumos pentru a fi adevarat. 
Caci, nu-i asa, am auzit prea multe utopii de genul asta pentru a mai spera ceva in aceasta democratie originala.

Ma intreb, totusi: cand ne vom trezi la realitate vom mai avea ce sa corectam?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu