duminică, 28 septembrie 2014

O ... confirmare

Pentru ca este duminica, zi de meditatie, odihna si tot ceea ce poate contribui la refacerea "omului muncii", am deschis "unealta secolului" intentionand sa citesc ceva pentru minte si inima.

Nu stiu daca este intamplator sau nu, pentru ca eu asa fac de foarte multi ani, astazi am "deschis" seria lecturii cu o rugaciune "interesanta", as spune (o redau prin copy-paste):


1 (Un psalm al lui David.) Doamne, către Tine strig, Stânca mea! Nu rămâne surd la glasul meu, ca nu cumva, dacă Te vei depărta fără să-mi răspunzi, să ajung ca cei ce se coboară în groapă.1 (Un psalm al lui David.) Catre Tine, Doamne, am strigat, Dumnezeul meu, ia aminte! Ca de nu ma vei auzi, ma voi asemana cu cei care se coboara in groapa.
2 Ascultă glasul rugăciunilor mele, când strig către Tine şi când îmi ridic mâinile spre locaşul Tău cel sfânt.2 Asculta glasul rugaciunii mele cand ma rog catre Tine, cand ridic mainile mele catre locasul Tau cel sfant.
3 Nu mă lua de pe pământ împreună cu cei răi şi cu oamenii nelegiuiţi, care vorbesc de pace aproapelui lor, şi, când colo, au răutate în inimă.3 Sa nu tragi cu cei pacatosi sufletul meu, si cu cei ce lucreaza nedreptate sa nu ma pierzi, cu cei ce graiesc pace catre aproapele lor, dar cele rele sunt in inimile lor.
4 Răsplăteşte-le după lucrările lor şi după răutatea faptelor lor, răsplăteşte-le după lucrarea mâinilor lor! Dă-le plata care li se cuvine!4 Da-le lor dupa faptele lor si dupa viclesugul gandurilor lor. Dupa lucrul mainilor lor, da-le lor; rasplateste-i dupa faptele lor,
5 Căci ei nu iau aminte la lucrările Domnului, la lucrarea mâinilor Lui. Să-i doboare şi să nu-i mai scoale!5 Ca n-au inteles lucrurile Domnului si faptele mainilor Lui; ii vei darama si nu-i vei zidi.
6 Binecuvântat să fie Domnul, căci ascultă glasul rugăciunilor mele.6 Binecuvantat este Domnul ca a auzit glasul rugaciunii mele.
7 Domnul este tăria mea şi scutul meu; în El mi se încrede inima, şi sunt ajutat. De aceea îmi este plină de veselie inima şi-L laud prin cântările mele.7 Domnul este ajutorul si aparatorul meu, in El a nadajduit inima mea si mi-a ajutat. Si a inflorit trupul meu si de bunavoia mea Il voi lauda pe El.
8 Domnul este tăria poporului Său, El este stânca izbăvitoare a unsului Său.8 Domnul este intarirea poporului Sau si aparator mantuirilor unsului Sau.
9 Mântuieşte, Doamne, poporul Tău şi binecuvântă moştenirea Ta! Fii păstorul şi sprijinitorul lor în veci.9 Mantuieste poporul Tau si binecuvinteaza mostenirea Ta; paste-i pe ei si-i ridica pana in veac.
(http://www.ebible.ro/biblia/paralel/cornilescu-ortodoxa/psalmi/28/)

Dar mult mai interesant mi s-a parut un interviu unde am gasit o marturisire "soc" (redau fragmentul tot prin copy-paste):

"Ştiu că în sufletul dumneavoastră este o întrebare: cum să fim împreună? (..) Eu sunt un republican, dumneavoastră sunteţi monarhişti. Am vrut să ştiţi că ştiu acest lucru şi că, probabil în perioada după prezidenţiale, va trebuie să discutăm cinstit", le-a transmis şeful statului reprezentanţilor PNŢCD.

(Citeste mai mult pe RTV.NET: http://www.romaniatv.net/traian-basescu-nu-vad-niciun-impediment-sa-organizam-un-referendum-pe-tema-republica-monarhie_173031.html)

"Cestiunea" in cauza m-a pus pe ganduri si, sincer, nu stiu daca nu asa si trebuie.

Presedintele nostru afirma, cu subiect si predicat ca "VA TREBUI SA DISUTAM CINSTIT".

Stand si uitandu-ma la aceasta expresie, in contextul rugaciunii de care aminteam dar si a Constitutiei ceva, parca, mi-a oferit raspunsul la toate nenorocirile care, tragi-comic ne-au "umplut" traiul "bun" al ultimilor zece ani. 

AM FOST CONDUSI PRIN MINCIUNA, DEZINFORMARE, MANIPULARE, BASCALIE si tot ceea ce "alaiul" NECINSTEI include in aceasta "stare de bine" pe care multi o preamaresc si, din pacate, o apara.   

Mi se poate reprosa ca e vorba de altceva aici. Poate sa fie asa.

Dar mie mi se pare ca de la "...draga Stolo" si pana acum totul a fost o mare mizerie, un joc necinstit cu destinele a milioane de oameni care, lasand politicul deoparte, au sperat ca democratia inseamna cu totul altceva decat dictatura banului, a prostului gust, al parvenirii si ... mai tragic, a interesului personal (sau de ... "casta").

De aceea, astazi ma opresc la rugaciunea gasita in Cartea Cartilor, cea atat de usor si de necinstit ignorata, de catre politicul mioritic.
Pentru ca am confirmarea pentru tot "binele" care ni s-a facut, postdecembrist si, mai ales, PDL-isto-necinstit.

Iar pentru cei care sustin necinstea (cu toate "coditele" care-o urrmeaza) las un citat pe care l-em mai postat, dar care este extraordinar de sugestiv, in context:

„Nu judecați oamenii după cei cu care se adună. Și Iuda avea amici ireproșabili.” — Ernest Hemingway


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu