joi, 25 septembrie 2014

Ganduri ... "aglomerate"

„Nu ne e de nici un folos să ascultăm învăţăturile dacă nu le trăim.”— Sfântul Augustin

Desi, schematic, imi facusem inca de ieri planul "de atac" pentru astazi, mai ales dupa multele dezbateri si "devoalari", dar mai ales dupa o precizare care, parca, m-a repus pe linia de plutire, m-am vazut nevoit "sa schimb macazul". Asa m-am "focusat" pe niste versuri ascultate la postul "meu" de radio, in dimineata asta, versuri discutate, disecate si interpretate, ca impact, nu numai de realizatorii emisiunii ci chiar de autor.

Eu nu voi face nici un alt comentariu pe marginea acestora decat acela ca prezinta o realitate care ... doare de vreo douazeci si cinci de ani.
Si nu are cum sa fie altfel, din moment ce ieri, ca baza de discutie imi propusesem sa plec de la o declaratie a unei prestigioase personalitati care afirma, la o emisiune (redau din memorie): "Eu prefer sa jur pe Constitutie!".

Coroborand cele doua aspecte care, normal, au constituit esenta gandurilor mele de astazi am gasit, normal, sa redau adevarul din spatele acelei declaratii care, de cateva mii de ani ar trebui sa trezeasca omenirea la realitate, dar nu o face. De ce?
Raspunsul se regaseste in pasajul urmator care precede citatul de la inceput:
33 Aţi mai auzit iarăşi că s-a zis celor din vechime: "Să nu juri strâmb; ci să împlineşti faţă de Domnul jurămintele tale."33 Ati auzit ce s-a zis celor de demult: "Sa nu juri stramb, ci sa tii inaintea Domnului juramintele tale".
34 Dar Eu vă spun: să nu juraţi nicidecum; nici pe cer, pentru că este scaunul de domnie al lui Dumnezeu;34 Eu insa va spun voua: Sa nu va jurati nicidecum nici pe cer, fiindca este tronul lui Dumnezeu,
35 nici pe pământ, pentru că este aşternutul picioarelor Lui; nici pe Ierusalim, pentru că este cetatea marelui Împărat.35 Nici pe pamant, fiindca este asternut al picioarelor Lui, nici pe Ierusalim, fiindca este cetate a marelui Imparat,
36 Să nu juri nici pe capul tău, căci nu poţi face un singur păr alb sau negru.36 Nici pe capul tau sa nu te juri, fiindca nu poti sa faci un fir de par alb sau negru,
37 Felul vostru de vorbire să fie: "Da, da; nu, nu"; ce trece peste aceste cuvinte vine de la cel rău.37 Ci cuvantul vostru sa fie: Ceea ce este da, da; si ceea ce este nu, nu; iar ce e mai mult decat acestea, de la cel rau este.
(http://www.ebible.ro/biblia/paralel/cornilescu-ortodoxa/matei/5/)

Mai trebuie comentat ceva despre "cel rau"?

Dar sa dau, prin copy-paste si versurile in discutie:

Versurile melodiei “Ne facem auziti”, interpretata de Vunk, Roman (Zdob şi Zdub), Aylin, Alina Eremia, Nicole Cherry, Gabriel Cotabiță, Loredana, Mihai Georgescu (Bere Gratis), Sişu
Ce ne facem cu parintii
Au dat afara din biserica toti sfintii
Nici Dumnezeu nu mai e asa de sus
Crucea lor inseamna doar semnul plus
Ce ne facem cu armata
Plange mama, plang copiii, pleaca tata
In loc de liniste asteptam razboi
Dar cine ne mai apara de noi
Noi nu ne dam batuti
Niciodata, niciodata
Ne ridicam mereu
Inca o data si inca o data
Noi nu ne dam batuti
Chiar daca dureaza o viata
Ne ridicam inca o data
Ce ne facem cu puterea
Celor care nu ne simt durerea
Sa ia mana de pe lumea noastra
Speranta este ultima fereastra
Ce ne facem cu ai nostri
Noi toti care asteptam ca prostii
Sa avem politicieni cu stil
Nu animale imbracate in civil
Noi nu ne dam batuti
Niciodata, niciodata
Ne ridicam mereu
Inca o data si inca o data
Noi nu ne dam batuti
Chiar daca dureaza o viata
Ne ridicam inca o data
Bun, si acum ca ne-am intrebat ce ramane de facut
Ca jumate din tara e vanduta, se bat pe resurse de la Dunare la Prut
Mi-e si frica sa ascult, daca as vorbi cu stramosii mi-e si rusine sa le spun cine sunt
Cei ce ne vand, cei ne mint, cei ce nu ne simt
Lasa-ma sa-mi spun rugaciunea in gand
Si daca o facem toti, poate, intr-un final, o sa aflam clar ce e de facut
Imbraca-ma in dragostea ta impenetrabila
Ca sa le pot oferi un soldat adevarat in lupta asta memorabila
Noi nu ne dam batuti
Niciodata, niciodata
Ne ridicam mereu
Inca o data si inca o data
Noi nu ne dam batuti
Chiar daca dureaza o viata
Ne ridicam inca o data
Noi nu ne dam batuti
Niciodata, niciodata
Ne ridicam mereu
Inca o data si inca o data
Noi nu ne dam batuti
Chiar daca dureaza o viata
Ne ridicam inca o data
Ce ne facem cu adevarul
In el ni se ascunde viitorul
Noi stam aici pana nu ne mai mintiti
Voi ce va faceti cand ne facem auziti"
( http://traiestemuzica.ro/versuri/vunk-si-ai-nostri-ne-facem-auziti-versuri/)
Nu-i asa ca seamana mult prea mult cu "realitate romaneasca"?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu