miercuri, 4 noiembrie 2015

Despre ... colectiv

Scriu randurile de fata fara sa fiu influentat de "marea realizare din noiembrie".
Ma gandeam la ele mai de demult, din ziua tragediei care a fost scanteia declansatoare. Sau nu. Pentru ca asa, ca simplu cetatean m-am gandit, in contextul respectiv completat de cel mediatic si online, daca nu suntem toti vinovati de ceea ce s-a intamplat si ni se intampla.
Si asa am ajuns la subiectul colectiv.

Astfel, am rememorat in aceste zile traseul democratiei noastre din acele zile insangerate de decembrie si pana in prezent.

Mi-am amintit cum, dupa o revolutie victorioasa a urmat o uriasa manipulare pentru ca cineva anume sa ajunga, din coada listei in functia suprema. Scenariu pecetluit cu sangele celor care, vinovati fara vina, au tras in piept aerul democratiei, plin cu gloantele urii "teroristilor" inexistenti sau neindentificati.
Mi-am amintit, apoi, cum de pe subredul schelet al unei noi constructii i-am eliminat pe cei care luptasera pentru adevarata libertate si democratie, pentru ca "nu mancasera salam cu soia", dandu-ne girul celui care stia cel mai bine ce trebuie sa faca. Aici trebuie sa fac o paranteza: poate si acea dorinta revansarda a produs un efect distrugator (dar oare nu a fost tot o manipulare ?), permitand apartitia extremismului si pecetluirea rezultatului primelor alegeri "libere".

Si mi-am mai amintit ca de aici a plecat totul.

S-au format structuri bine configurate, conturate si directionate prin care democratia pentru care s-a murit sa ajunga una originala si s-au creat relatii si retele inexpugnabile, transpartinice si fara frontiere in care "baietii destepti", de toate culorile politice, gradele si din toate nivelurile sa puna mana pe o felie cat mai mare din cascavalul national, la adapostul unor legi facute ad-hoc. La adapostul si pe principul respetarii Constitutiei si a separarii puterilor in stat.
Cu toate conexiunile posibile si imposibile stiute si, mai ales, nestiute.
Asa am ajuns in anul de gratie 2015. 
In acest perfid scenariu poporul, ignorat de toti politicienii timpului si ignorant in ceea ce inseamna democratia adevarata, si-a tot dat votul, mai mult contra decat pentru ceva, conform "normelor" de timp puse si impuse.

Si asa, untr-un anume colectiv, s-au pus bazele caracatitei care ne-a acaparat constiinta, morala si demnitatea si s-au nascut monstrozitatile care au condus la dezastrul colectiv pe care, iata, un alt anume colectiv a inceput sa-l combata si, de ce nu, sa-l inlature.
Rau este ca au trebuit sa moara niste suflete vinovate doar ca le-a placut muzica si ca au iubit oamenii (vorbesc de eroii din acea noapte), a trebuit sa ne loveasca o nenorocire care se putea petrece oriunde si in orice alta imprejurare in care castigul, BANUL, a demonstrat ca este mai important decat orice altceva pentru ca sa se schimbe ceva. 

Iar BANII, exact ca in slagarul consacrat, au demonstrat ca au fost, sunt si vor ramane principalul scop al politicului mioritic care nu mai are nevoie de alta caracterizare.

De aceea ma gandesc la ceea ce va urma.
Se fac noi scenarii, noi strategii si noi planificari prin care anume colective incearca sa acapareze locurile libere si, de ce nu, pozitiile cheie la acelasi cascaval. Vor urma presiuni la "presedintele tuturor romanilor".

Dar pe acest mare COLECTIV, POPORUL oare il va intreba cineva ce doreste cu adevarat in acest adevarat punct de rascruce ?

Ma gandesc cu ingrijorare la viitorul care, dupa parerea mea, numai bine nu suna, dupa cum se intrevede el din incrancenarea cu care colectivele politice isi ascut, deja, coltii.
Si cred ca astazi, acum si aici cei care au invins perfidul colectiv, are si trebuie sa-si ceara dreptul colectiv prevazut de Constitutie, acela de POPOR SUVERAN.

Altfel, ramane o imensa si mare "aceeasi Marie cu alta palarie" subscrisa unui cantec pe care nu l-am luat in consideratie atunci cand trebuia si mi-a fost readus in memorie de cineva din familie, drag mie:

"Generatie
Aspiratie
Interdictie
Demonstratie
Revolutie
Figuratie
Emanatie
Aberatie

Informatie
Deformatie
Opozitie
Conspiratie
Institutie
Separatie
Prostitutie
Decoratie

Declaratie
Peroratie
Legislatie
Lamentatie
Retributie
Imitatie
Satisfactie
Betie

Ocupatie
Populatie
Consignatie
Saturatie
Emigratie
Circulatie
Constitutie
Natie
Compensatie
Alocatie
Subnutritie
Implicatie
Explicatie
Complicatie
Educatie
Malformatie

Restrictie
Militie
Protectie
Politie
Pretentie
Corectie
Atentie
Detentie

Productie
Reductie
Constructie
Distructie
Seductie
Deductie
Vocatie
Hotie

Democratie
Intentie
Tehnocratie
Directie
Birocratie
Infectie
Bogatie
Frectïe"
(Versuri de la: http://www.versuri.ro/ -  
"Valeriu Sterian - Exercitiu")

COLECTIV.
PS: din nou scuze pentru ca nu mai am timp sa corectez "mesajul". Chestie de "concurecta", daca ma intelegeti.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu