sâmbătă, 7 noiembrie 2015

Un alt gand ... oarecare

"De la istorie invatam ca nu ivnatam nimic din istorie." (George Bernard Shaw - http://citate.bizi.ro/citate-celebre-istorie/)


Prea multele referinte la ceea ce se petrece, de o saptamana, in si cu tara noastra m-au facut sa caut ceva care sa-mi opreasca o anume temere, un deja-vu cunoscut si trait. Si nu reusesc.
Caci am senzatia ca trecand peste toate lucrurile "de bine" care s-au coagulat in aceste zile, ne apropiem de ceea ce, tehnic vorbind, se poate traduce in reactiune, contrareforma sau, tipic mediului nostru, contrarevolutie. 

Mi-as dori sa ma insel. Am citit, insa, o introducere dintr-o analiza spre care m-au dus gandurile de astazi si ... m-am cutremurat. 

Iata ce spune Wikipedia (redare prin copy-paste):
"Romanul critică nu numai coruperea revoluției pe care conducătorii ei o practică, dar și modul în care indiferența, răutatea, ignoranța, lăcomia și miopia distrug orice posibilitate a unei utopii. În timp ce acest roman înfățișează conducătorii corupți ca fiind un defect al revoluției (și nu revoluția însăși), arată și modul în care ignoranța și indiferența posibilă față de problemele din cadrul unei revoluții pot permite să se întâmple orori dacă nu se face o trecere calmă către un guvern al clasei muncitoare."

Cum care roman? "Ferma animalelor", bineinteles! (https://ro.wikipedia.org/wiki/Ferma_animalelor)

De aceea astazi raman cu acest gand oarecare: suntem pe cale sa comitem aceleasi greseli facute si dupa acel decembrie insangerat?
Caci o singura idee imi persita, in aceasta directie, o intrebare legitima, dupa parerea mea: cand se va produce, cu adevarat, reparatia atat de necesara Tarii, dar minimizata de toti cei care si-au dorit doar FERMA LOR DE ANIMALE?

Astazi, ca o continuare a gandurilor mele de simplu cetatean, revin la ceea ce am inceput si redau un alt indem gasit in aceeasi Carte a Cartilor care, respectata daca era, producea altceva decat aceasta nenorocita "coruptie care ucide":


1 Doamne Dumnezeul răzbunărilor, Tu, Dumnezeul răzbunărilor, arată-Te!1 (Un psalm al lui David. Pentru ziua a patra a sambetei.) Dumnezeul razbunarilor, Domnul, Dumnezeul razbunarilor cu indrazneala a grait.
2 Scoală-Te, Judecătorul pământului, şi răsplăteşte celor mândri după faptele lor!2 Inalta-Te Cel ce judeci pamantul, rasplateste rasplatirea celor mandri.
3 Până când vor birui cei răi, Doamne, până când vor birui cei răi?3 Pana cand pacatosii, Doamne, pana cand pacatosii se vor fali?
4 Ei ţin cuvântări puternice, vorbesc cu trufie, şi toţi cei ce fac răul se fălesc.4 Pana cand vor spune si vor grai nedreptate; grai-vor toti cei ce lucreaza faradelegea?
5 Ei zdrobesc pe poporul Tău, Doamne, şi asupresc moştenirea Ta.5 Pe poporul Tau, Doamne, l-au asuprit si mostenirea Ta au apasat-o.
6 Înjunghie pe văduvă şi pe străin, ucid pe orfani6 Pe vaduva si pe sarac au ucis si pe orfani i-au omorat.
7 şi zic: "Nu vede Domnul, şi Dumnezeul lui Iacov nu ia aminte!"7 Si au zis: "Nu va vedea Domnul, nici nu va pricepe Dumnezeul lui Iacob".
8 Totuşi învăţaţi-vă minte, oameni fără minte! Când vă veţi înţelepţi, nebunilor?8 Intelegeti, dar, cei neintelepti din popor, si cei nebuni, inteleptiti-va odata!
9 Cel ce a sădit urechea s-ar putea să n-audă? Cel ce a întocmit ochiul s-ar putea să nu vadă?9 Cel ce a sadit urechea, oare, nu aude? Cel ce a zidit ochiul, oare, nu priveste?
10 Cel ce pedepseşte neamurile s-ar putea să nu pedepsească, El, care a dat omului pricepere?10 Cel ce pedepseste neamurile, oare, nu va certa? Cel ce invata pe om cunostinta,
11 Domnul cunoaşte gândurile omului: ştie că sunt deşarte.11 Domnul, cunoaste gandurile oamenilor, ca sunt desarte.
12 Ferice de omul pe care-l pedepseşti Tu, Doamne, şi pe care-l înveţi din legea Ta,12 Fericit este omul pe care il vei certa, Doamne, si din legea Ta il vei invata pe el,
13 ca să-l linişteşti în zilele nenorocirii, până se va săpa groapa celui rău!13 Ca sa-l linistesti pe el in zile rele, pana ce se va sapa groapa pacatosului.
14 Căci Domnul nu lasă pe poporul Său şi nu-Şi părăseşte moştenirea.14 Ca nu va lepada Domnul pe poporul Sau si mostenirea Sa nu o va parasi,
15 Ci se va face odată judecată după dreptate, şi toţi cei cu inima curată o vor găsi bună.15 Pana ce dreptatea se va intoarce la judecata si toti cei cu inima curata, care se tin de dansa.
16 Cine mă va ajuta împotriva celor răi? Cine mă va sprijini împotriva celor ce fac răul?16 Cine se va ridica cu mine impotriva celor ce viclenesc si cine va sta impreuna cu mine impotriva celor ce lucreaza faradelegea?
17 De n-ar fi Domnul ajutorul meu, cât de curând ar fi sufletul meu în tăcerea morţii!17 Ca de nu mi-ar fi ajutat mie Domnul, putin de nu s-ar fi salasluit in iad sufletul meu.
18 Ori de câte ori zic: "Mi se clatină piciorul!", bunătatea Ta, Doamne, mă sprijină totdeauna.18 Cand am zis: "S-a clatinat piciorul meu", mila Ta, Doamne, mi-a ajutat mie.
19 Când gânduri negre se frământă cu grămada înăuntrul meu, mângâierile Tale îmi înviorează sufletul.19 Doamne, cand s-au inmultit durerile mele in inima mea, mangaierile Tale au veselit sufletul meu.
20 Te vor pune cei răi să şezi pe scaunul lor de domnie, ei care pregătesc nenorocirea la adăpostul Legii?20 Nu va sta impreuna cu Tine scaunul faradelegii, cel ce face asuprire impotriva legii.
21 Ei se strâng împotriva vieţii celui neprihănit şi osândesc sânge nevinovat.21 Ei vor prinde in cursa sufletul dreptului si sange nevinovat vor osandi.
22 Dar Domnul este turnul meu de scăpare, Dumnezeul meu este stânca mea de adăpost.22 Dar Domnul mi-a fost mie scapare si Dumnezeul meu ajutorul nadejdii mele;
23 El va face să cadă asupra lor nelegiuirea, El îi va nimici prin răutatea lor; Domnul Dumnezeul nostru îi va nimici.23 Le va rasplati lor Domnul dupa faradelegea lor si dupa rautatea lor ii va pierde pe ei Domnul Dumnezeul nostru.
(http://www.ebible.ro/biblia/paralel/cornilescu-ortodoxa/psalmi/94/)








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu