duminică, 8 noiembrie 2015

Gand despre ... REFORMA

Astazi mi-am propus sa fiu mai transant. Din doua motive.

Primul priveste unele critici aduse modului in care Presedintele gestioneaza "speta" STRAZII. Despre asta, insa, putin mai tarziu.

Al doilea, pentru ca "speta" in sine se portiveste perfect unei caricaturi pe care am gasit-o pe facebook si o redau, prin copy-paste si aici:

(Corneliu-Dan Grosu a distribuit fotografia postată de Scott Hahn. - 6 noiembrie la 16:59)

Dar sa revin la primul motiv unde inclin sa dau dreptate contestatarilor. Pentru ca ma asteptam la o altfel de interventie din partea Presedintelui tuturor romanilor care se confrunta, nu-i asa, cu o REFORMA.
Domnia sa, care este un reformat, cred ca ar fi trebuit sa cunoasca mult mai multe despre ceea ce se doreste intr-o reforma, daca e doar sa amintesc apartenenta spirituala care ar trebui sa insemne mult mai mult decat sa faca niste convocari sau sa fie prezent in strada.

Si gandul ma duce in urma cu cativa ani cand s-a votat, la un referendum validat de organele competente, reducerea numarului de parlamentari samd.
Ca nu s-a facut nimic in acest sens, poate este si vina validatorilor care au dat verdictul de act consultativ acelui referendum, cand pentru un altul, la fel de important, s-au batut pana in panzele albe pentru a nu-l valida. Dar asta nu este treaba mea.

Treaba mea, ca simplu cetatean, este sa ma intreb cine-l opreste pe domnul Presedinte sa medieze o intalnire intre sefii paridelor parlamentare, presedintii celor doua camere, sefii institutiilor juridice implicate in decizii constututionale si pe orice alt participant la treburile cetatii, inclusiv Casa Regala si sa puna pe tapet, simplu si la obiect, modul in care trebuie transpus in practica, pana la viitoarele alegeri, rezultatul ACELUI REFERENDUM si al altor acte adoptate si aprobate in acest sens, strict necesare evolutiei noastre democratice?
Dar nu numai s-o medieze ci si sa se bata, ca un adevarat lider reformator, pentru transpunerea in practica.

Pe de alta parte ma ingrijoreaza modul in care personalitati credibile, percepute ca potentiali lideri, se eschiveaza in a se sacrifica pentru ca poporul sa vada ca schimbarea pe care o doreste isi are ecou.
Caci, orice REFORMA cere sacrificii.

Iar speta m-a condus spre o pilda, gasita tot in Cartea Cartilor, pilda pe care o redau prin acelasi copy-paste, pentru intelegerea contextului, meditatie si, de ce nu, atitudine:
7 Iotam a aflat despre lucrul acesta. S-a dus şi s-a aşezat pe vârful muntelui Garizim şi iată ce le-a strigat el cu glas tare: "Ascultaţi-mă, locuitorii Sihemului, şi Dumnezeu să vă asculte!7 Iar daca s-a spus acestea lui Iotam, acesta s-a dus si a stat pe varful muntelui Garizim si, ridicandu-si glasul, a strigat si a zis: "Ascultati-ma, locuitori ai Sichemului, si Dumnezeu sa va asculte!
8 Copacii au plecat să ungă un împărat şi să-l pună în fruntea lor. Ei au zis măslinului: "Împărăţeşte peste noi!"8 S-au dus odata copacii sa-si unga imparat peste ei. Si au zis catre maslin: Domneste peste noi!
9 Dar măslinul le-a răspuns: "Să-mi părăsesc eu untdelemnul meu, care îmi aduce laude din partea lui Dumnezeu şi a oamenilor, ca să mă duc să domnesc peste copaci?"9 Iar maslinul a zis: Lasa-voi eu oare grasimea mea, cu care se cinsteste Dumnezeu si oamenii se mandresc si ma voi duce sa umblu prin copaci?
10 Şi copacii au zis smochinului: "Vino, tu, de împărăţeşte peste noi!"10 Atunci copacii au zis catre smochin: Vino tu si domneste peste noi!
11 Dar smochinul le-a răspuns: "Să-mi părăsesc eu dulceaţa mea şi rodul meu cel minunat, ca să mă duc să domnesc peste copaci?"11 Dar si smochinul a raspuns Sa-mi las eu oare dulceata mea si fructul meu cel bun si sa ma duc sa carmuiesc copacii?
12 Şi copacii au zis viţei: "Vino, tu, şi domneşte peste noi!"12 Apoi au zis copacii catre vita de vie: Vino tu de domneste paste noi!
13 Dar viţa le-a răspuns: "Să-mi părăsesc eu vinul, care înveseleşte pe Dumnezeu şi pe oameni, ca să mă duc să domnesc peste copaci?"13 Si vita de vie a zis catre ei: Cum sa-mi las eu mustul meu care veseleste pe Dumnezeu si pe oameni si sa ma duc sa carmuiesc copacii?
14 Atunci toţi copacii au zis spinului: "Vino, tu, şi împărăţeşte peste noi."14 In cele din urma au zis toti copacii catre un spin: Vino tu si domneste peste noi!
15 Şi spinul a răspuns copacilor: "Dacă, în adevăr, vreţi să mă ungeţi ca împărat al vostru, veniţi şi adăpostiţi-vă sub umbra mea; altfel, să iasă un foc din spin şi să mistuie cedrii Libanului."15 Iar spinul a zis catre copaci: Daca voi ma puneti cu adevarat imparat peste voi, atunci veniti si va odihniti sub umbra mea; iar de nu, atunci va iesi foc din spini si va arde cedrii Libanului.
(http://www.ebible.ro/biblia/paralel/cornilescu-ortodoxa/judecatori/9/)

Un singur comentariu fac la aceasta pilda: ea se afla intr-un carte (capitol) interesanta a Vechiului Testament, JUDECATORI (titlu sugestiv, nu?) care se incheie astfel:
25 Pe vremea aceea, nu era împărat în Israel, fiecare făcea ce-i plăcea.25 In zilele acelea nu era rege in Israel si fiecare facea ce i se parea ca este cu dreptate.
(http://www.ebible.ro/biblia/paralel/cornilescu-ortodoxa/judecatori/21/)

Interesant subiect pentru REFORMA, nu ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu