marți, 17 noiembrie 2015

Gand la o ... problema

In aceste zile m-am oprit de la a-mi expune gândurile, nu si de la a gandi, doar dintr-o simpla curiozitate care, prin votul aproape coplesitor de astazi, se poate traduce prin trei litere: Q.E.D. O detaliere a "spetei", foarte interesanta, pertinenta si relevanta o face, pe blogul sau personal un respectabil profesor, general in rezerva.

Eu, ramas cu gândul la TARA, inca a noastra dar nu dupa cum ne-a fost prezentat patriotismul caragialesc, stau si ma intreb cine are dreptate, in toata invazia de informatii cu si despre interese externe, fara a minimiza ceea ce poetul parca prevestea, cu peste un veac in urma intr-o poezie de impact pentru Romania anului de gratie 2015 . Cum care poezia?

Asta:

AI NOŞTRI TINERI...

Ai noştri tineri la Paris învaţă
La gât cravata cum se leagă, nodul,
Ş'apoi ni vin de fericesc norodul
Cu chipul lor isteţ de oaie creaţă.

La ei îşi cască ochii săi nerodul
Că-i vede - în birje răsucind mustaţă,
Ducând în dinţi ţigara lungăreaţă...
Ei toată ziua bat de-a lungul Podul.

Vorbesc pe nas, ca s-alti-mbănci se strâmbă:
Stâlpi de bordel, de crâşme, cafenele,
Şi viaţa lor nu şi-o muncesc—şi-o plimbă.

Ş'aceste mărfuri fade, uşurele,
Ce au uitat pân' şi a noastră limbă,
Pretind a fi pe cerul ţării: stele.
(http://www.poezie.ro/index.php/poetry/32891/Ai_nostri_tineri...)
 
Mi-ar placea ca toate acestea sa fie doar greseli de perceptie si interpretare si nimic din ce se vehiculeaza in mediul virtual si media sa nu se adevereasca.
 
De aceea accept încheierea din plenul Parlamentului, cu prezentarea celebrului citat al lui Marc Aurelius, insa asa cum l-am gasit pe Internet, "Să avem seninătatea de a accepta ceea ce nu poate fi schimbat, curajul de a schimba ceea ce poate fi schimbat și mai ales înțelepciunea pentru a face deosebirea între cele două posibilități."  (http://www.citatecelebre.net/search/Marc%20Aurelius).
 
Redau, in acelasi timp, un pasaj pe care cred ca toti "aprobatii" de astazi ar fi trebuit sa-l cunoasca, mai ales in contextul serii sau al zilei urmatoare când vor vota cu mana pe Cartea care-l contine:
 
1. (O rugăciune a lui David.) Doamne, ascultă-mi pricina nevinovată, ia aminte la strigătele mele, pleacă urechea la rugăciunea mea, făcută cu buze neprefăcute!
2. Să se arate dreptatea mea înaintea Ta, şi să privească ochii Tăi neprihănirea mea!
3. Dacă îmi vei încerca inima, dacă o vei cerceta noaptea, dacă mă vei încerca, nu vei găsi nimic: căci ce-mi iese din gură, aceea şi gândesc.
4. Cât priveşte legăturile cu oamenii, eu, după cuvântul buzelor Tale, mă feresc de calea celor asupritori;
5. paşii mei stau neclintiţi pe cărările Tale şi nu mi se clatină picioarele.
6. Strig către Tine, căci m-asculţi, Dumnezeule! Pleacă-Ţi urechea spre mine, ascultă cuvântul meu!
7. Arată-Ţi bunătatea Ta cea minunată, Tu, care scapi pe cei ce caută adăpost şi-i izbăveşti de potrivnicii lor prin dreapta Ta!
8. Păzeşte-mă ca lumina ochiului, ocroteşte-mă la umbra aripilor Tale
9. de cei răi, care mă prigonesc, de vrăjmaşii mei de moarte, care mă împresoară.
10. Ei îşi închid inima, au cuvinte semeţe în gură.
11. Se ţin de paşii mei, mă înconjoară chiar, mă pândesc, ca să mă trântească la pământ.
12. Parcă ar fi un leu lacom după pradă, un pui de leu care stă la pândă în culcuşul lui.
13. Scoală-Te, Doamne, ieşi înaintea vrăjmaşului, doboară-l! Izbăveşte-mă de cel rău cu sabia Ta!
14. Scapă-mă de oameni, cu mâna Ta, Doamne, de oamenii lumii acesteia, care îşi au partea lor în viaţa aceasta şi cărora le umpli pântecele cu bunătăţile Tale. Copiii lor sunt sătui, şi prisosul lor îl lasă pruncilor lor.
15. Dar eu, în nevinovăţia mea, voi vedea faţa Ta: cum mă voi trezi, mă voi sătura de chipul Tău.
(http://www.ebible.ro/biblia/romana-diacritice/cornilescu/psalmi/17/)

Ma gândesc, insa, daca influenta si obedienta nu vor fi mai mari decat constiinta si credinta, daca exista.

Caci asta-i marea problema, nu?


 
 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu