miercuri, 5 decembrie 2012

Supozitii dupa ... o butonare

" Homo sum, humani nihil a me alienum puto " - Terentiu

In timpul liber imi place sa urmaresc, la televizor, emisiunile canalelor stiintifice si istorice, filmele "inteligente" sau transmisiile sportive nonviolente (asa cum faceam referire intr-o alta postare, in special snooker). Ieri, deci, am urmarit Campionatul Britanic York si, asa cum se intampla cu toate transmisiile comerciale, a trebuit sa suport si "bombarda" publicitara. Satul de toate promotiile care se fac in media, am inceput sa butonez telecomanda, pentru a acoperi minutele "legale" de reclama. Normal, am cautat canalele de stiri care, de altfel, in aceasta perioada de campanie "publicitar-electorala", nu ma mai intereseaza, din motive postate anterior pe acest blog.

Trei informatii mi-au atras atentia. 

Prima priveste siguranta premierului fata de o posibila numire, "surpiza", in functia de prim-ministru.
A doua se referea la o declaratie "soc", tot a premierului, despre trecutul "ascuns" al vesnicului sau oponent cotrocenist.
A treia, externa, o prezenta pe Angela Merkel, castigatoare in alegerile interne ale CDU.

Si gandurile au inceput sa zburde plasmuind scenarii, care mai de care mai fantamasgorice dar, de ce nu, si incitante. Variante multiple, asa cum se intampla intotdeauna, cand se fac scenarii, mi-au inundat mintea cu conexiuni mai mult sau mai putin S.F. In toate, insa, cu o singura si mare constanta era prezenta, fara exceptie: actorul principal era "cel mai iubit comandant de nava", neclintitul nostru presedinte.

Voi incerca sa redau cateva din aceste variante S.F., cu mentiunea ca ele sunt simple supozitii, fara nici o aluzie la ceea ce a fost sau ar putea fi.

Incep cu sfarsitul, deoarece din cea de-a treia informatiie mi s-a revelat izvo-rul SUCCESULUI care incununeaza atat cariera politicianului german cat si a partenerului ei, roman, de ideologie. Si acesta este TRECUTUL COMUNIST, pe care ambii il condamna si, in acelasi timp, il exploateaza.
Nu am prea multe de spus la acest scenariu, doar sa subliniez un aspect foarte interesant, care-i uneste pe cei doi: "Helmut Kohl ii spunea “Copila mea”, iar ea l-a distrus" (http://www.incont.ro/international/povestea-celei-mai-puternice-femei-din-lume-crescuta-in-comunism-ldquo-iron-frau-rdquo-a-fost-chelnerita.html), asa cum, probabil, Petre Roman in considera "cel mai bun prieten" pe cel care s-a demonstrat a fi "un nou Brutus". Dar scenariul spune ca asa era scoala politica comunista: "Loveste-ti aproapele ca, altfel, va veni departele si te va lovi el pe tine" (parafrazare dupa un roman la care am facut, anterior, referire).

Al doilea "calup" de scenarii se invarte in jurul INFORMATIEI SOC: Traian Basescu "nu a fost doar colaborator al Securităţii, a fost chiar ofiţer la Contrainformaţii, am înţeles. Mai întâi la Marină şi după care a trecut la DIE".(http://www.ziarulring.ro/stiri/201343/Ponta--dezvaluire-incredibila-despre-BASESCU-----A-fost-chiar-OFITER-LA-CONTRAINFORMATII-----Exista--documente-)
Socant sau nu, gandurile m-au dus cu mult timp in urma, in epoca "razboiului rece", cand se incercau multiple variante de a contraataca propaganda occidentala. Si se foloseau "metode si mijloace specifice", intre acestea si selectarea, numirea si repartizarea, pe cazuri, a ofiterilor.
A fi ofiter de contrainformatii, la Marina si DIE, era o "realizare". 
Dar aceasta realizare, cel putin in contrainformatii, implica o activare deschisa. Nu cunosc foarte multe cazuri in care acesti ofiteri sa fi lucrat acoperit. Mai ales in sistemul militar.
Cat priveste DIE, acolo e alta poveste, care poate naste si mai multe povesti reale, nu SF. Una poate fi de infiltrare in "agenturili straini". Alta de joc dublu. Alta de reprezentare oficiala cu acoperire informativa. Si multe alte asemenea variante.
Dar ce spun eu. Si alti politicieni romani si straini au facut parte din structurile informative comuniste. Unii au recunoscut, altii nu. Sa fie acesta un motiv pentru care presedintele nostru "are un dinte" impotriva lui "Felix" sau a noului tar rus? 
Raman tot supozitii si acestea.

Ultimul scenariu este legat de daruri, apartenente de grup si tradari.
In timpul referendumului, pe un oarecare site am gasit o referire la o apartenenta de grup a celui care-l asigura, ieri, pe premier ca nu-l va dezamagi (redare din memorie), iar premierul nu se indoia de loialitate si respectarea "disciplinei de partid". Din pacate, pentru ca traim in Romania si s-a tot intamplat de cele mai multe ori, sloganul "Timeo Danaos et dona ferrentes" nu ar trebui ignorat. Chiar daca referirea se facea intr-un cu totul alt context.

Dar cum toate nu sunt decat scenarii S.F., care mi-au aparut dupa o simpla butonare, inchei si eu cu traducerea citatului de inceput: "Om sunt si nimic din cele omenesti nu-mi este strain".

Caci, nu-i asa, oricine poate sa greseasca.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu