sâmbătă, 21 decembrie 2013

Despre ... noaptea cea mai lunga

„Nu există fericire de care să-ți amintești fără tristețe.” Octavian Paler

Pentru ca astazi este cea mai scurta zi si cea mai lunga noapte si ca, de 24 de ani, ne amintim de "inceputul bucurestean al sfarsitului"  nu vreau sa fac nici un alt comentariu decat acesta: citatul de mai sus prezinta un mare adevar. Ca si un alt citat pe care nu vreau sa-l omit:
În cele din urmă nu ne vom aminti de cuvintele duşmanilor noştri, ci de tăcerea prietenilor noştri.” — Martin Luther King

Gandindu-ma, astfel, la noaptea cea mai lunga pe care o traim de la acel FERICIT (?) decembrie 1989 datorita, mai ales, "prietenilor" nostri alesi si numiti, care de aceiasi 24 de ani TAC pentru popor pentru a-si economisi fortele in atingerea scopurilor lor absconse, ma opresc la un prilej de meditatie care sper sa compenseze lipsa altor cuvinte care se gaseste aici
http://www.ebible.ro/biblia/paralel/cornilescu-ortodoxa/psalmi/32/:

1 (Un psalm al lui David. O cântare.) Ferice de cel cu fărădelegea iertată şi de cel cu păcatul acoperit!1 (Un psalm al lui David; pentru pricepere.) Fericiti carora s-au iertat faradelegile si carora s-au acoperit pacatele.
2 Ferice de omul căruia nu-i ţine în seamă Domnul nelegiuirea şi în duhul căruia nu este viclenie!2 Fericit barbatul, caruia nu-i va socoti Domnul pacatul, nici nu este in gura lui viclesug.
3 Câtă vreme am tăcut, mi se topeau oasele de gemetele mele necurmate.3 Ca am tacut, imbatranit-au oasele mele, cand strigam toata ziua.
4 Căci zi şi noapte mâna Ta apăsa asupra mea; mi se usca vlaga cum se usucă pământul de seceta verii. (Oprire)4 Ca ziua si noaptea s-a ingreunat peste mine mana Ta si am cazut in suferinta cand ghimpele Tau ma impungea.
5 Atunci Ţi-am mărturisit păcatul meu şi nu mi-am ascuns fărădelegea. Am zis: "Îmi voi mărturisi Domnului fărădelegile!" Şi Tu ai iertat vina păcatului meu. (Oprire)5 Pacatul meu l-am cunoscut si faradelegea mea n-am ascuns-o, impotriva mea. Zis-am: "Marturisi-voi faradelegea mea Domnului"; si Tu ai iertat nelegiuirea pacatului meu.
6 De aceea orice om evlavios să se roage Ţie la vreme potrivită! Şi, chiar de s-ar vărsa ape mari, pe el nu-l vor atinge deloc.6 Pentru aceasta se va ruga catre Tine tot cuviosul la vreme potrivita, iar potop de ape multe de el nu se va apropia.
7 Tu eşti ocrotirea mea, Tu mă scoţi din necaz, Tu mă înconjori cu cântări de izbăvire. (Oprire)7 Tu esti scaparea mea din necazul ce ma cuprinde, bucuria mea; izbaveste-ma de cei ce m-au inconjurat.
8 "Eu - zice Domnul - te voi învăţa şi-ţi voi arăta calea pe care trebuie s-o urmezi, te voi sfătui şi voi avea privirea îndreptată asupra ta."8 Intelepti-te-voi si te voi indrepta pe calea aceasta, pe care vei merge; atinti-voi spre tine ochii Mei.
9 Nu fiţi ca un cal sau ca un catâr fără pricepere, pe care-i struneşti cu un frâu şi o zăbală cu care-i legi, ca să nu se apropie de tine.9 Nu fi ca un cal si ca un catar, la care nu este pricepere; cu zabala si cu frau falcile lor voi strange ca sa nu se apropie de tine.
10 De multe dureri are parte cel rău, dar cel ce se încrede în Domnul este înconjurat cu îndurarea Lui.10 Multe sunt bataile pacatosului; iar pe cel ce nadajduieste in Domnul, mila il va inconjura.
11 Neprihăniţilor, bucuraţi-vă în Domnul şi înveseliţi-vă! Scoateţi strigăte de bucurie, toţi cei cu inima fără prihană!11 Veseliti-va in Domnul si va bucurati, dreptilor, si va laudati toti cei drepti la inima.
Poate, asa, vom reusi si noi sa intram in normalitate, in ziua pe care o asteptam de atata timp!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu