duminică, 29 decembrie 2013

Despre ... o intrebare spre certitudine

„Vrei să trăiești cum se cuvine? Învață mai întâi să mori.”— Confucius

Nu pentru ca as fi pesimist, in acest tulbure si normal-pesimist sfarsit de an mioritic, am ales citatul de inceput si gandurile de astazi. Si nici pentru a fi compatimit. Cu toate ca multele promisiuni inca neimplinite de clasa noastra politica, total anapoda si antisustinatori, mi-ar indreptati o atare postura.

Gandurile, in totul lor, se leaga de un subiect pe care, de regula, il gasim numai la "stirile despre viata, pur si simplu" si s-a "imprimat" in minte dupa vizionarea unui film.
Acum ca un film, in esenta lui, este o fictiune (acolo unde subiectul nu reprezinta un caz real), poate naste anume polemici. Totusi, tocmai pentru ca fictiunea pe care am revazut-o, intr-o distributie de exceptie, mi-a relevat un mare si grav adevar, am considerat ca acele ganduri merita si trebuie lasate aici.

Subiectul, in sine, se regaseste urmatoarea fraza a personajului principal, "Sunt pregatit!".

Multe ar fi gandurile care se pot naste dintr-o asemenea expresie. Pe mine m-au "ampretat" in intregul context al filmului dar si al existentei noastre.

Mai intai m-au condus spre versurile unei poezii la care am mai facut referire si anterior si pe care le redau, prin copy-paste:
"Deşi trepte osebite le-au ieşit din urna sorţii,
Deopotrivă-i stăpâneşte raza ta şi geniul morţii;
La acelaşi şir de patimi deopotrivă fiind robi,
Fie slabi, fie puternici, fie genii ori neghiobi!" (http://www.romanianvoice.com/poezii/poezii/scrisoarea1.php)

Apoi mi-au amintit de strofele unui sugestiv cantec crestin:
"Când Domnul bun mă va chema la Sine
Şi când voi sta uimit în faţa Sa,
Privind la Domnul sfânt al veşniciei,
Căzând la tronu-I mare mă voi închina." 
(http://cantece.wordpress.com/o/o-doamne-mare-cand-privesc-eu-lumea/)

M-au condus, apoi, pe paginile Cartii Cartilor unde am gasit cateva referinte "de top" intre care:
11 V-am nimicit ca pe Sodoma şi Gomora, pe care le-a nimicit Dumnezeu; şi aţi fost ca un tăciune scos din foc. Cu toate acestea, tot nu v-aţi întors la Mine, zice Domnul… -11 "Si v-am prabusit pe voi cum a prabusit Dumnezeu Sodoma si Gomora si ati ajuns ca un taciune scos din valvataie. Dar nu v-ati intors catre Mine", zice Domnul!
12 De aceea, îţi voi face astfel, Israele - şi fiindcă îţi voi face astfel, pregăteşte-te să întâlneşti pe Dumnezeul tău, Israele!"12 Drept aceea, iata ce-ti voi face; Israele - si cu deadinsul iti voi face aceasta! Pregateste-te, Israele, sa te intalnesti cu Dumnezeul tau!
13 Căci iată că El a întocmit munţii, a făcut vântul şi spune omului până şi gândurile lui. El preface zorile în întuneric şi umblă pe înălţimile pământului: Domnul Dumnezeul oştirilor este numele Lui. -13 Ca El este Cel tare a intocmit muntii si a faurit vintul si descopera omului gandurile sale; El a facut zorile si intunericul si calca peste inaltimile pamantului. Domnul Dumnezeu Savaot este numele Lui!
(http://www.ebible.ro/biblia/paralel/cornilescu-ortodoxa/amos/4/)

si

1 În vremea aceea, când se strânseseră noroadele cu miile, aşa că se călcau unii pe alţii, Isus a început să spună ucenicilor Săi: "Mai întâi de toate, păziţi-vă de aluatul fariseilor, care este făţărnicia.1 Si in acelasi timp, adunandu-se multime mii si mii de oameni, incat se calcau unii pe altii, Iisus a inceput sa vorbeasca intai catre ucenicii Sai: Feriti-va de aluatul fariseilor, care este fatarnicia.
2 Nu este nimic acoperit, care nu va fi descoperit, nici ascuns, care nu va fi cunoscut.2 Ca nimic nu este acoperit care sa nu se descopere si nimic ascuns care sa nu se cunoasca.
3 De aceea, orice aţi spus la întuneric va fi auzit la lumină; şi orice aţi grăit la ureche, în odăiţe, va fi vestit de pe acoperişul caselor.3 De aceea, cate ati spus la intuneric se vor auzi la lumina; si ceea ce ati vorbit la ureche, in odai, se va vesti de pe acoperisuri.
4 Vă spun vouă, prietenii Mei: să nu vă temeţi de cei ce ucid trupul, şi după aceea nu mai pot face nimic.4 Dar va spun voua, prietenii Mei: Nu va temeti de cei care ucid trupul si dupa aceasta n-au ce sa mai faca.
5 Am să vă arăt de cine să vă temeţi. Temeţi-vă de Acela care, după ce a ucis, are puterea să arunce în gheenă; da, vă spun, de El să vă temeţi.5 Va voi arata insa de cine sa va temeti: Temeti-va de acela care, dupa ce a ucis, are putere sa arunce in gheena; da, va zic voua, de acela sa va temeti.
(http://www.ebible.ro/biblia/paralel/cornilescu-ortodoxa/luca/12/)

In cele din urma, m-au confruntat cu starea prezenta si intrebarea subanteleasa pe care mi-am pus-o mie insumi si pe care o pun si eu, online, spre autoanaliza, automeditare, autopregatire, autocunoastere atat celor slabi cat si celor puternici, atat celor ca si mine, simplii cetateni dar si tuturor V.I.P.-urilor alese, numite sau oricum au ajuns in fotoliile importante din toate institutiile statului, de la intaii presedinti la ultimii functionari publici si care priveste SINGURA CERTITUDINE pe care o avem in viata: 
SUNTEM GATA SA NE INTALNIM CU JOE BLACK?

Eu mi-am raspuns si aceste randuri o certifica.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu