marți, 22 aprilie 2014

Despre ... viitorul din trecut

„Astăzi e acel ”mâine” de care te temeai ieri.” — Mark Twain

Interesat de ceea ce, obisnuit, numesc "revista presei" mi-am aruncat ochii pe unul din site-urile de profil. Ce am gasit doar din primul "clic" m-a cam pus pe ganduri, pentru ca vine sa contrazica tot esafodajul construit de Occident vizavi de ceea ce se intampla in estul apropiat. Si nu este povestea, cunoscuta deja, despre cel care a fost "Vulpea rosie" ci articolul pe care-l evidentiez, care merita citit, analizat si disecat, mai ales pentru realitatea pe care o prezinta (si redau doar un pasaj) : "Mai mult, industria se straduieste de ani de zile sa ii convinga pe americani sa accepte riscurile fracturarii asupra pamantului, apei si aerului, pentru a-si ajuta tara sa ajunga independenta din punct de vedere energetic. Acum, deodata, scopul s-a schimbat si s-a trecut de la "independenta energetica" la "securitatea energetica", ceea ce inseamna, in opinia industriei, vanzarea temporara a unei mari cantitati de gaze de sist pe piata globala, pentru a crea dependenta de aceasta energie si in alta parte." -  Cine isi vede visul cu ochii gratie haosului din Ucraina (http://www.ziare.com/economie/gaze-de-sist/cine-isi-vede-visul-cu-ochii-gratie-haosului-din-ucraina).

Ce inseamna de fapt toata aceasta "zbatere" e simplu. Castig, adica bani, bani si iarasi bani din retehnologizare, relansare si, de ce nu, o alta si noua forma de exploatare. O sansa extraordinara, mai ceva ca un razboi mondial. Doar se practica si, de fapt, asta se urmareste. Imbogatirea continua in aceasta criza fara sfarsit.

Cum nu mai sunt un copil care sa viseze, asa cum au visat bunicii mei si au ramas doar cu visul, m-am oprit din alte "foiletari" desi informatiile cu care a inceput saptamana nu fac altceva decat sa intregeasca o realitate despre care am mai vorbit: dezastre, razboi si toata paleta neagra a "stirilor despre viata, pur si simplu". Mi-am adus aminte cat de real este un alt citat care spune ca "drumul spre iad este pavat cu intentii bune".  

Acum, care or fi fost, sunt si vor fi intentiile, las la aprecierea analistilor de toate felurile. Pentru mine devine clar ca, asa cum s-a intamplat intotdeauna in istoria umanitatii, alte interese decat cele ale pacii si intelegerii, vor prevala pentru ca una singura este voia datatoare si aducatoare de pace, liniste, binecuvantare si progres.
Aceasta voie, demult uitata la o natiune care s-a nascut tocmai din respectarea acelei vointe supreme, este redata intr-un text scurt, uluitor si elocvent:


"O viaţă plăcută lui Dumnezeu
1 În cele din urmă, fraţilor, fiindcă aţi primit învăţătură de la noi despre cum trebuie să umblaţi şi să-I fiţi plăcuţi lui Dumnezeu, aşa cum, de altfel, şi faceţi, vă cerem şi vă îndemnăm în Domnul Isus să sporiţi tot mai mult în privinţa aceasta.
2 Voi ştiţi ce porunci v-am dat, prin autoritatea Domnului Isus.
3 Voia lui Dumnezeu este sfinţirea voastră: să vă feriţi de desfrâu.
4 Fiecare dintre voi trebuie să ştie să-şi ţină vasul în sfinţenie şi cinste,
5 nu în patimi, ca păgânii, care nu-L cunosc pe Dumnezeu.
6 Nimeni să nu-l nedreptăţească pe fratele său şi nici să nu profite de el, pentru că Domnul îl va pedepsi pentru toate acestea, aşa cum v-am spus şi v-am avertizat.
7 Dumnezeu nu ne-a chemat la necurăţie, ci la sfinţenie;
8 de aceea, cel ce respinge aceste porunci nu respinge un om, ci pe Dumnezeu, Cel Care vă dă Duhul Sfânt."

(http://www.bibleserver.com/text/NTR/1%20Tesaloniceni4)

Dar cum in epoca moderna, in acest mileniu al treilea al degradarii noastre  se pare ca nimeni nu mai tine cont si de asemenea indemnuri, asistam la ceea ca vedem ca se intampla, uitand ca ... viitorul a inceput cu mult timp in urma, astazi doar confirmandu-i implinirea.

Si ca, asa cum spun versurile cantecului cu care inchei ... vine o zi ... 


"Holograf - Vine o zi

I:
Stiu, un copil se naste acum.
Da, stiu, un batran isi ia ramas bun.
Eu, i-am spus vremii sa stea in loc.
Amintirea mea vreau sa fie-a ta.

Refren:
Vine o zi, vine o zi cand se va sfarsi.
Nimeni nu va sti, nimeni nu va sti oare cand va fi.
Vine o zi, vine o zi iar de voi pleca,
Nimeni nu va sti, nimeni nu va sti cat voi regreta,
Cat voi regreta, cat voi regreta...

II:
Nu, nu am ce sa iti las in loc
Doar cantul meu si un pic de noroc
Stiu, nu e mult dar e suflet curat
Si adevarat, sï adevarat...

Refren:.."

Versuri de la: http://www.versuri.ro/ 


Interesant citatul de la inceput!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu