miercuri, 22 octombrie 2014

Despre ... intelegere

„Orice prost știe. Scopul este să înțelegi.” — Albert Einstein

Brambureala electorala, degringolada organizationala, duplicitate institutionala si, nu in ultimul rand, desconsiderare manageriala (politica, bineinteles), asta gasesc in aceste zile, ascultand sau vizionand stirile media si nu numai.

In acest tablou "idilic" al democratiei mioritice originale, si aici m-a "orbit" chestia cu inscrierea cuiva intr-un partid aparte, "partidul miscarii pacatoase", imi dau seama ce mare dreptate a avut ilustrul si renumitul geniu al stiintei cu citatul de la inceput.

Si meditand la el si la "fenomenul" politic electoral si nu numai, am gasit si sursa neintelegerii de care da dovada politicul dambovitean. Nu fac nici un alt comentariu ci o redau (sursa) prin copy-paste, asa cum am descoperit-o si eu.


1 (Un psalm al lui Asaf.) Dumnezeu, da, Dumnezeu Domnul vorbeşte şi cheamă pământul, de la răsăritul soarelui până la asfinţitul lui.1 (Un psalm al lui Asaf.) Dumnezeul dumnezeilor, Domnul a grait si a chemat pamantul,
2 Din Sion, care este întruparea frumuseţii desăvârşite, de acolo străluceşte Dumnezeu.2 De la rasaritul soarelui pana la apus. Din Sion este stralucirea frumusetii Lui.
3 Dumnezeul nostru vine şi nu tace. Înaintea Lui merge un foc mistuitor, şi împrejurul Lui o furtună puternică.3 Dumnezeu stralucit va veni, Dumnezeul nostru, si nu va tacea. Foc inaintea Lui va arde si imprejurul Lui vifor mare.
4 El strigă spre ceruri sus şi spre pământ, ca să judece pe poporul Său:4 Chema-va cerul de sus si pamantul, ca sa judece pe poporul Sau.
5 "Strângeţi-Mi pe credincioşii Mei, care au făcut legământ cu Mine prin jertfă!" -5 Adunati-I Lui pe cuviosii Lui, pe cei ce au facut legamant cu El pentru jertfe.
6 Atunci cerurile vor vesti dreptatea Lui, căci Dumnezeu este Cel ce judecă. - (Oprire)6 Si vor vesti cerurile dreptatea Lui, ca Dumnezeu judecator este.
7 Ascultă, poporul Meu, şi voi vorbi; ascultă, Israele, şi te voi înştiinţa. Eu sunt Dumnezeu, Dumnezeul tău.7 "Asculta, poporul Meu si-ti voi grai tie, Israele!... Si voi marturisi tie: Dumnezeu, Dumnezeul tau sunt Eu.
8 Nu pentru jertfele tale te mustru: căci arderile tale de tot sunt necurmat înaintea Mea.8 Nu pentru jertfele tale te voi mustra, iar arderile de tot ale tale inaintea Mea sunt pururea.
9 Nu voi lua tauri din casa ta, nici ţapi din staulele tale.9 Nu voi primi din casa ta vitei, nici din turmele tale tapi,
10 Căci ale Mele sunt toate dobitoacele pădurilor, toate fiarele munţilor cu miile lor.10 Ca ale Mele sunt toate fiarele campului, dobitoacele din munti si boii.
11 Eu cunosc toate păsările de pe munţi, şi tot ce se mişcă pe câmp este al Meu.11 Cunoscut-am toate pasarile cerului si frumusetea tarinii cu Mine este.
12 Dacă Mi-ar fi foame, nu ţi-aş spune ţie, căci a Mea este lumea şi tot ce cuprinde ea.12 De voi flamanzi, nu-ti voi spune tie, ca a Mea este lumea si plinirea ei.
13 Oare mănânc Eu carnea taurilor? Oare beau Eu sângele ţapilor?13 Oare, voi manca carne de taur, sau sange de tapi voi bea?
14 Adu ca jertfă lui Dumnezeu mulţumiri şi împlineşte-ţi juruinţele făcute Celui Preaînalt.14 Jertfeste lui Dumnezeu jertfa de lauda si implineste Celui Preainalt fagaduintele tale.
15 Cheamă-Mă în ziua necazului, şi Eu te voi izbăvi, iar tu Mă vei proslăvi!15 Si Ma cheama pe Mine in ziua necazului si te voi izbavi si Ma vei preaslavi".
16 Dumnezeu zice însă celui rău: "Ce tot înşiri tu legile Mele şi ai în gură legământul Meu,16 Iar pacatosului i-a zis Dumnezeu: "Pentru ce tu istorisesti dreptatile Mele si iei legamantul Meu in gura ta?
17 când tu urăşti mustrările şi arunci cuvintele Mele înapoia ta?17 Tu ai urat invatatura si ai lepadat cuvintele Mele inapoia ta.
18 Dacă vezi un hoţ, te uneşti cu el, şi te însoţeşti cu preacurvarii.18 De vedeai furul, alergai cu el si cu cel desfranat partea ta puneai.
19 Dai drumul gurii la rău, şi limba ta urzeşte vicleşuguri.19 Gura ta a inmultit rautate si limba ta a impletit viclesug.
20 Stai şi vorbeşti împotriva fratelui tău, cleveteşti pe fiul mamei tale.20 Sezand impotriva fratelui tau cleveteai si impotriva fiului maicii tale ai pus sminteala.
21 Iată ce ai făcut, şi Eu am tăcut. Ţi-ai închipuit că Eu sunt ca tine. Dar te voi mustra şi îţi voi pune totul sub ochi!21 Acestea ai facut si am tacut, ai cugetat faradelegea, ca voi fi asemenea tie; mustra-te-voi si voi pune inaintea fetei tale pacatele tale.
22 Luaţi seama, dar, voi care uitaţi pe Dumnezeu, ca nu cumva să vă sfâşii, şi să nu fie nimeni să vă scape.22 Intelegeti dar acestea cei ce uitati pe Dumnezeu, ca nu cumva sa va rapeasca si sa nu fie cel ce izbaveste.
23 Cine aduce mulţumiri ca jertfă, acela Mă proslăveşte, şi celui ce veghează asupra căii lui, aceluia îi voi arăta mântuirea lui Dumnezeu."23 Jertfa de lauda Ma va slavi si acolo este calea in care voi arata lui mantuirea Mea".
(http://www.ebible.ro/biblia/paralel/cornilescu-ortodoxa/psalmi/50/)

Si aici este toata chestia intelegerii. Deci, de citit cu atentie si de meditat!

Pentru ca ... de stiut stiu toti, nu-i asa?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu