joi, 23 octombrie 2014

Originea raului la ... politicianul mioritic

„Lumea de mâine nu poate exista fără morală, fără credință și fără memorie.” — Regele României Mihai-I

Citatul de mai sus, desi a mai fost folosit, ramane pentru mine ca un simbol a ceea ce trebuia sa fie Romania democrata si nu este. Si, pentru ca nu caut sa fac, acum si aici, comentarii pe marginea "actualitatii romanesti" (media o face mai bine decat mine) si nici nu vreau, ma opresc tot la mesajul de ieri, de fapt la "sursa", pentru a evidentia originea raului la ... politicianul mioritic, chiar daca marea majoritate a analistilor si comentatorilor o exclud, din start.

Da, pare neverosimil ca in secolul 21 sa mai pui Sfanta Scriptura ca baza pentru ceea ce inseamna viata in era tehnologiei si stiintei dar, daca se studiaza cu atentie randurile urmatoare, se poate descoperi cat de reale si de "in problema" sunt evidentierile originii acestui rau care ne bantuie si ne subjuga.

Tocmai de aceea am si recopiat pasajul cu relevanta si-l las ca o continuare a citatului de inceput.  

16 Dumnezeu zice însă celui rău: "Ce tot înşiri tu legile Mele şi ai în gură legământul Meu,16 Iar pacatosului i-a zis Dumnezeu: "Pentru ce tu istorisesti dreptatile Mele si iei legamantul Meu in gura ta?
17 când tu urăşti mustrările şi arunci cuvintele Mele înapoia ta?17 Tu ai urat invatatura si ai lepadat cuvintele Mele inapoia ta.
18 Dacă vezi un hoţ, te uneşti cu el, şi te însoţeşti cu preacurvarii.18 De vedeai furul, alergai cu el si cu cel desfranat partea ta puneai.
19 Dai drumul gurii la rău, şi limba ta urzeşte vicleşuguri.19 Gura ta a inmultit rautate si limba ta a impletit viclesug.
20 Stai şi vorbeşti împotriva fratelui tău, cleveteşti pe fiul mamei tale.20 Sezand impotriva fratelui tau cleveteai si impotriva fiului maicii tale ai pus sminteala.
(http://www.ebible.ro/biblia/paralel/cornilescu-ortodoxa/psalmi/50/)

Iar cancanul care, de o buna bucata de vreme, ne coloreaza media si nu numai, nu poate solutiona eterna problema a existentei noastre mioritice "a fi sau a nu fi imaculat".

Caci originea raului la ... politicianul mioritic isi are radacinile chiar in zorii democratiei originale romanesti,  daca nu inainte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu