sâmbătă, 8 septembrie 2012

Invataturi pentru ... INVATATI

"Ceea ce experienta si istoria ne invata e asta – oamenii si guvernele nu au invatat niciodata nimic din istorie si nici nu au actionat conform principiilor". (George Wilhelm Hegel)



De-a lungul istoriei umanitatii, una dintre calitatile esentiale ale acestui animal inzestrat cu ratiune numit om, dupa cum il definea Seneca, a fost cea a invatarii. Teoria invatarii a fost dezbatuta din cele mai vechi timpuri si transpusa in practica , prin mijloacele cele mai variate, de la adevaratele enciclopedii antice, intre care "Proverbele lui Solomon" constituie chintesenta dobandirii intelepciunii, pana la, de acum aproape uitata lozinca leninista, "Invatati, invatati, invatati !". Intre lucrarile de referinta pe care cultura romana le-a acumulat, in domeniu, se numara  si "Invataturile lui Neagoe Basarab catre fiul sau Teodosie", sau romanul lui M.H.Simionescu, "Invataturi pentru Delfin". Dar nu la aceste lucrari m-am gandit atunci cand mi-am propus postarea de astazi ci la un manunchi de asmintiri ale unui ambasador sovietic, redate posteritatii sub titlul  "Cine l-a ajutat pe Hitler".

E drept, am intrat in contact cu aceasta carte cu multi ani in urma, gasind-o in biblioteca tatalui meu, in timp ce incercam, elev de liceu militar fiind, sa deslusesc tainele ascunse ale celui de-al doilea razboi mondial, in principal, si al fulminantei ascensiuni a lui Hitler, "declarat de americani omul anului,  in 1938" (  Adolf Hitler: Man of the Year, 1938, 2 ianuarie 1939, Wikipedia) , in particular si al imensului sau aparat de represiune, care i-a facilitat aceasta  ascensiune. 

Urmarind drumul, fatal (?) pe care actuala Putere il parcurge in prezent, gandurile mele nu s-au putut dezlipi si delimita de cartea sus-amintita, in conditiile in care autorul, descriind pasii care au condus la declansarea si escaladarea celui de-al doilea razboi mondial, a analizat si descris, pas cu pas, greselile de politica externa, concesiile si avantajele pe care guvernele democratice ale vremii le-au facut si oferit celui care, prin regimul sau a zguduit Europa si lumea anilor '40.
Ca de obicei, nu mi-am propus sa fac recenzia cartii sau sa discut aspectele pro sau contra unui subiect sau altul.

Mi-am propus ca prin aceste randuri, atat cat vor fi ele citite, sa TRAG UN NOU SEMNAL DE ALARMA responsabililor cu apararea SUVERANITATII si LIBERTATII POPORULUI, in conditiile in care activitatea, atitudinea si viziunea domniilor lor seamana, ca doua picaturi de apa, cu cea a responsabililor europeni, care pentru apararea pacii si linistii Europei (credeau ei), au facilitat venirea la putere a DICTATORULUI care avea sa-si puna in aplicare, exemplar, teoria, strategia si credinta prezentate  in interzisa "Mein Kampf" (aparuta in doua volume publicate inca din 1925 si 1926).
Si aceasta, dupa ce am vazut si ascultat, siderat si consternat, pozitii inexplicabile care considera ca situatia politica actuala nu este atat de grava, ca actiunile intreprinse impotriva democratiei in ultimele zile (inclusiv iesirea politica a unui judecator al CCR) VOR FI prezentate forurilor internationale si VOR FI luate masuri concrete, in conditiile in care toate acesta raman, DOAR, la nivel declamativ in timp ce, de cealalta parte, un intreg aparat aproape represiv, lucreaza pentru dezavuarea si distrugerea ultimelor redute de aparare a democratiei, a media si societatatii civile.

In fapt, distinsii nostri parlamentari din alianta aflata la putere uitand, probabil, de invataturile istoriei nationale si universale dar si mai grav, de responsabilitatile si DREPTURILE conferite de Constitutie, considera aceasta ultima "repriza" a actualei sesiuni parlamentare un continuu concediu, oferind un suport nesperat celui, sau celor, ce nu-si va (vor) gasi odihna pentru a-si transpune in practica LUPTA LUI (lor). Si pentru a invinge definitiv.

Va fi tarziu cand ne vom intreba si analiza "cine l-a ajutat pe ... ?", dar inca nu este tarziu sa SE LASE TEORIA (unde probabil, majoritatea alesilor aliati sunt doctori) si sa SE PUNA IN PRACTICA, chiar daca aceasta omoara, TOT CE S-A INVATAT PANA ACUM. Daca s-a invatat ceva.

Daca nu s-a invatat, "pacat, pacat de sangele varsat !" . 



Un comentariu:

  1. micutu204 spune:
    Comentariul tău e în așteptare.
    septembrie 6, 2012 la 6:26 pm
    La mine azi plouă şi am avut chef de net.Ceilalţi au plecat la Dubrovnic.
    Întrucît USL nu a vrut să ne plătească deplasarea la 500km la ambasadă, noi cei 26 din colegiul nr1/Iaşi , nu ne-am putut deplasa acolo şi am stat la berică, plajă şi gagicuţe, la Adriatică . Am dat telefon la doamna ambasadoare , ca să nu ne aştepte, cu scuzele de rigoare, ca nu cumva să se impacienteze că nu mai venim , aşa cum am vorbit la început de iulie.
    Întrucît acum aţi anunţat data fixă a alegerilor din România, o să fac eşalonarea în timp ,pentru decembrie şi o să ne luăm libere, ca să venim la Iaşi , la domiciliul stabil şi să votăm.
    Logic că NU TE VOM VOTA PE TINE , întrucît noi ăştia din străinătate nu trebuie să fim pe listele permanente , după cum ai tot afirmat!
    Cred că-ţi este logic că avem familii şi alţi prieteni în Iaşi, în colegiul nr 1, respectiv că vei pierde mai mult decît 26 de voturi ale noastre, pe …. limba ta !
    http://vosganian.ro/?p=3101&cpage=2#comment-147662
    Fiindcă nici azi 9 septembrie nu a fost aprobat de armean, urmează să-l postez şi prin alte site , spre ştiinţă , că aşa vrea muşchiul meu di la mîna dreaptă . Ca să-i fac ….campanie pre electorală.

    RăspundețiȘtergere