sâmbătă, 29 septembrie 2012

Normalitatea romaneasca intre socant si previzibil

Urmarind telenovela continua, pe care, totusi, nu vreau sa o numesc, care macina nervii si, in acelasi timp, tine pagina intai a marilor cotidiane, imi dau seama cat de departe de normalitate ne aflam in anul de gratie 2012. Si aceasta dupa ce serviciile si-au facut, in sfarsit, aparitia in media pentru a informa ca au fost facute, de-a lungul timpului,, peste 190 de informari, in speta in cauza, cu date si informatii care privesc siguranta economica nationala.
Acum, daca stau si ma gandesc numai la cei aproape OPT ani de conducere PDL-ista, imi dau seama ca guvernarea respectiva a primit aproape DOUA informari pe luna. Ca nu s-a facut absolut nimic, era previzibil. Daca era vorba sa se informeze pe Marte, era socant, cum socant era sa se intreprinda vreo masura de inchidere a unei "gauri negre" spre care au curs, si tot curs, banii contribuabililor. La fel de previzibila este si situatia conducerii acelei societati, cum socant era sa se ia masuri pentru normalizarea sistemului capusar din societatile comerciale cu capital de stat care sug si nu se mai satura.
Spun asta deoarece, in timp ce sute si mii de muncitori au fost disponibilizati, domnii directori - DIN TOATE ACESTE TIPURI DE SOCIETATI - si-au tras, nestingheriti, salarii de sute de milioane, dovedind ca sacul bogat al tarii inca nu este epuizat si ca obrazul gros, cu multa cheltuiala se tine.
Totusi, pentru democratia noastra original-mioritica, aceasta este o normalitate este socant de previzibila.

Socanta mi se pare stirea citita, pe o burtiera a a unui post Tv, cum ca rusii cumpara Grecia pe bucati.
Pai era previzibil. La cat de "scrupulosi in respectarea traditiilor" au fost prezentati ca sunt grecii, oamenii de afaceri si-au dat seama ca acum este momentul sa "ocupe Olimpul". Oare Zeus, al nostru, nu ar vrea sa ajunga si el pe acolo ? Nu ar fi socant sa descoperim o asemenea "intreprindere".

Socanta, pentru unii, stirea cum ca un roman s-a inscris in UDMR mi se pare normal de previzibila.
Indiferent care i-a fost motivarea, nu pot sa nu subliniez ca in toti cei peste 20 de ani de "facere si desfacere politica" singurul partid, cu toate ca este o formatiune etnica, care si-a stiut foarte bine scopul si, in acelasi timp, si-a servit votantii cu consecventa si seriozitate a fost, este si ramane UDMR-ul. Ca sunt si acolo personalitati controversate, e normal, peste tot "padurea are si uscaturi". Dar ce este important de subliniat trebuie subliniat: si-au desfasurat previzibil programul urmarind permanent atingerea scopurilor propuse chiar daca, uneori, mijloacele au socat (de exemplu saritul permanent dintr-o barca in alta). Dar asta este normal atunci cand, inca, anormalul politic roman ajunge conducator.

Un eveniment socant de previzibil in normalitatea lui este crearea A.R.D.-ului.
Ca dreapta romaneasca este in continua cautare spre definire si identitate nu mai socheaza pe nimeni. Este normal sa fie asa. Socant, insa, este cine reprezinta aceasta dreapta. Daca ar fi iesit in fata acei disidenti reali si nepatati, cu CV-uri inatacabile si nemanipulabile, care sa fie continuatori autentici ai lui Bratianu, Maniu sau intregiit pleiade a marilor personalitati anticomuniste, nu era nici o problema. Ducem lipsa de asemenea personalitati ? Nu, dar in normalitatea socanta din Romania s-a avut grija ca aceste personalitati sa fie cat mai marginalizate, sa li se gaseasca tot felul de hibe si, cum a spus nenea Iancu, previzibil, atunci cand scot capul "pac la Razboiu". Curat normal.
Ce mi se pare socant este ca tocmai fosti activisti comunisti, sau uasceristi, vopsiti acum intr-o spoiala democrata au facut aceasta alianta a Romaniei drepte. Ca Romania trebuia indreptata, este previzibil. Ce ma socheaza este, din pacate, sigla. Si pentru a-i trezi pe romani la realitate, vreau sa readuc in atentie, din memorie, realitatea sloganului din 2004, "Sa traiti bine!", slogan care a fost lansat doar ca sa socheze. Era previzibil sa ni se spuna, ulterior, ca "am facut asa, o gluma".
Deci, atentie romani, cu cine votati! Nu de alta, dar puteti constata, socant, ca previzibila A.R.D. poate fi tradusa, normal "ARDe-i pe fraierii votanti !". Asa cum, de fapt, s-a mai intamplat in istoria noastra foarte recenta.

Nu pot incheia gandurile de astazi fara o referire la o reala normalitate, asa cum mi-as dori sa fie toate momentele cotidiene.
Mi-am facut obiceiul ca atunci cand nu sunt in ture, multumesc "schingiuitorilor" legilor, sa urmaresc o emisiune interesanta, linistitoare si, din pacate, prea scurta si, nu inteleg de ce, ocolita de alte posturi TV, "ORA REGELUI". Astazi am luat contact cu marea pasiune a Majestatii Sale, Regele Mihai I, automobilismul.
Pentru 50 de minute am uitat toate socurile media, care-mi asalteaza retina si timpanul. Si am inteles ca, dincolo de tot ce am fost invatat in perioada comunista, o normalitate la care ar trebui sa ne intoarcem ar fi aceea a Monarhiei Constitutionale. Am simtit atata liniste si bun simt in toata prezentarea de astazi, am inteles de ce valorile au fost pastrate, cu sfintenie, acolo unde continuitatea fireasca a vietii nu a intalnit barda distructiva a comunismului, incat m-am vazut nevoit sa inchei aceste ganduri de fata cu aceasta referire.

Normal si previzibil pentru Romania anului 2012 este sa se intoarca la ceea ce a fost.

Socant este ca nu exista vointa politica pentru a se face acest lucru. 
Ramane, totusi, o intrebare: pana cand ?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu