marți, 14 ianuarie 2014

Despre ... democratie?

„Când un guvern se teme de cetățeni, e democrație. Când cetățenii se tem de guvern, este dictatură.”
Thomas Jefferson (n. 13 aprilie 1743 – d. 4 iulie 1826) a fost al doilea vicepreședinte și al treilea președinte al Statelor Unite ale Americii (1801 – 1809), autor al Declarației de Independență (1776), și unul dintre cei mai influenți dintre “părinții fondatori” ai Statelor Unite. Evenimentele majore din timpul președinției sale includ Louisiana Purchase, (Achiziția Louisianei), (1803), Actul Embargoului din 1807 și Expediția lui Lewis și Clark (1804 – 1806).

In timp ce urmaream ultimul masters la snooker (despre pasiunea asta mi-am expus puncrul de vedere cu mai mult timp in urma) si butonam, in pauza, comanda televizorului am gasit, intre alte emisiuni tv si una in care se discuta despre modul "democratic" in care ambasada celei mai democratice tari a "realizat" o conferinta de presa pe dulcele nostru plai mioritic.
In treacat am ascultat cateva interventii, intre care si cele ale unui distins avocat si, sincer, dupa modul de expunere a "spetei", situatia m-a pus pe ganduri.

Tocmai de aceea am inceput cu unul dintre citatele fostului presedinte american, "unul dintre cei mai influenți dintre “părinții fondatori” ai Statelor Unite", cum spune si nota de prezentare care-l completeaza.
Poate invata cineva din asta. Cu toate ca ma indoiesc.

Si ma indoiesc, pentru ca in politica noastra si nu numai a circulat si, probabil, mai circula dar s-a si implementat un banc la care am facut referire si anterior dar pe care acum, in context, am sa-l scriu integral, cerand scuze pentru termenii nu tocmai decenti ( pe care am sa-i inlocuiesc cu bip-urile de rigoare). Dar este mai mult decat relevant, atat la nivel micro, national cat si macro, international:

Vulpea se plimba prin padure. Si ajungand ea in poiana din poveste, uitandu-se in sus vede corbul care zbura tacticos. Dar nu normal, ci pe spate.
- Corbule, ii spune ea, nu asa se zboara!
- Ba da, ca e DEMOCRATIE. Zbor cum vreau si cum imi place!
Vulpea ii da dreptate, doar e democratie. Si incepe si ea sa mearga prin padure, pe spate.

Se intalneste cu ursul.
- Ce faci cumatro? o intreaba Mos Martin.
- Ma plimb, raspunde candida vulpea.
- Pai asa te plimbi?
- Ma plimb cum vreau eu, doar e democratie, raspunde cumatra sigura pe ea.
- Da, e democratie? se mira ursul. Lasa ca-ti dau eu democratie!
Si ursul ii da ... o (bip) ... democratie.

La fel se intampla cu lupul, cu leul, cu ...

Inebunita vulpea de atata "democratie" fuge suparata in poiana si striga spre corb, care-si continua netulburat zborul pe spate:
- Mai corbule, mi-ai spus ca este democratie si pot face ce vreau eu.
- Mai proasto, i-o reteaza corbul, DEMOCRATIA E SUS, JOS E .......(bippppppp) 

Nu este normal, deci, sa ma uit la snooker?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu