luni, 6 ianuarie 2014

Despre ... o replica

„Dumnezeu, între altele, ne-a poruncit să fim înțelepți.”
                                                                                                                   Nicolae Steinhardt

Astazi, departe de a fi in pana de subiecte, vreau sa las gandurile sa se odihneasca pentru viitorul care a inceput de ieri. Sau, mai bine zis, de cateva zile, de cand a inceput si noul an. Pa care mi-am propus sa-l impodobesc cu orice altceva numai cu "blagoslovirea" politicului mioritic nu.

Satul, deci, de tot pomelnicul de balacareli pe care media il prezinta , ba ca "ceva" dintre putere si opozitie, ba ca "mod de spalare interna a rufelor" in coalitii si partide de diferite nuante, ba prin ceea ce pare acum, in an de final, ceva nemaiintalnit, uitandu-se de ce anumite proiecte au fost, brusc si inopinat blocate, am vrut sa vad, tot in reluare, o poveste siropoasa de dragoste.

Si cum am venit ceva mai tarziu acasa, de la noua mea slujba, filmul era in derulare si am retinut o replica, fraza cheie, LECTIE PENTRU TOTI CEI CARE VOR SA FIE IN FUNCTII MARI IN STATUL ACESTA, FUNCTIONARI DE VAZA samd.
O redau, asa cum este ea rostita de personajul Lionel (http://www.cinemagia.ro/filme/maid-in-manhattan-camerista-3983/), cu speranta ca, poate, CINEVA din arcul puterilor separate ale statului o va aduce in atentia tuturor personajelor contemporane mari in functii dar MICI IN TRAIREA SI SLUJIREA POPORULUI care i-a "propulsat" in fotoliile de alesi si numiti, postdecembrist.
Iat-o:

"Ca sa-i servesti pe oameni ai nevoie de demnitate si inteligenta."

Am ramas in memorie cu aceasta replica si, chiar daca ea era prezentata intr-un context aparte, al unor functionari hotelieri, ma gandesc cat de departe, spre minus infinit, de realizarea ei sunt toti cei care trebuie sa serveasca poporul DAR DOAR SE SERVESC DE EL.

Totusi este foarte greu sa amesteci treburile statului cu niste simplii simbriasi ai unei industrii care, intr-adevar, isi bazeaza profitul pe servicii perfecte, cel putin in Occident.

Dar nu este greu sa se inteleaga ca cu intelepciune s-ar putea face mult mai mult, chiar la noi si in toate domeniile. Nu de alta a emis autorul citatul de inceput. Dar el cunostea Sfanta Scriptura, care spune:

1 Fiule, dacă vei primi cuvintele mele, dacă vei păstra cu tine învăţăturile mele,1 Fiul meu, de vei primi povetele mele si sfaturile mele de le vei pastra,
2 dacă vei lua aminte la înţelepciune şi dacă-ţi vei pleca inima la pricepere;2 Plecandu-ti urechea la intelepciune si inclinand inima ta spre buna chibzuiala,
3 dacă vei cere înţelepciune şi dacă te vei ruga pentru pricepere,3 Daca vei chema prevederea si spre buna-cugetare iti vei indrepta glasul tau,
4 dacă o vei căuta ca argintul şi vei umbla după ea ca după o comoară,4 Daca o vei cauta intocmai ca pe argint si o vei sapa ca si pe o comoara,
5 atunci vei înţelege frica de Domnul şi vei găsi cunoştinţa lui Dumnezeu.5 Atunci vei pricepe temerea de Domnul si vei dobandi cunostinta de Dumnezeu,
6 Căci Domnul dă înţelepciune; din gura Lui iese cunoştinţă şi pricepere.6 Caci Domnul da intelepciune; din gura Lui izvoraste stiinta si prevederea;
7 El dă izbândă celor fără prihană, dă un scut celor ce umblă în nevinovăţie.7 El pastreaza mantuirea pentru oamenii cei drepti; El este scut pentru cei ce umbla in calea desavarsirii;
8 Ocroteşte cărările neprihănirii, şi păzeşte calea credincioşilor Lui.8 El pazeste caile dreptatii si pe cararea celor cuviosi ai Lui sta de veghe.
9 Atunci vei înţelege dreptatea, judecata, nepărtinirea, toate căile care duc la bine.9 Atunci tu vei intelege dreptatea si buna judecata, calea cea dreapta si toate potecile binelui.
                  (http://www.ebible.ro/biblia/paralel/cornilescu-ortodoxa/proverbe/2/)

Uite ca tot am scris ceva!
Dar este despre intelepciune, demnitate, inteligenta toate puse in slujba tuturora, a generalului uman numit POPOR. 
Dintr-o simpla replica. Interesant, nu?





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu