miercuri, 14 noiembrie 2012

Ganduri de continuitate in "EPOCA MINCIUNII"


"Minciuni şi fraze-i totul ce statele susţine,
 Nu-i ordinea firească ce ei a fi susţin;
 Averea să le aperi, mărirea ş-a lor bine,
 Ei braţul tău înarmă ca să loveşti în tine,
 Şi pe voi contra voastră la luptă ei vă mân'."


Raman in acelasi ton cu ultimele postari, nu datorita recentelor aparitii si interventii ale analistilor nostri pe tema conferintei de presa a presedintelui dublususpendat ci, paradoxal, ca urmare a lecturii unui articol, aparut pe un blog pe care-l urmaresc, MINCIUNA REA SE TINE DUPA NOI!

Nu mi-am propus sa fac analiza acestui text si nici sa-l comentez dar, facand retrospectiva celor cateva luni de cand "populez" aceasta lume a blogului, mi-am dat seama cat de mult suntem legati, ca DEFAVORIZATI beneficiari ai unor politici mincinoase, de ceea ce se intampla cotidian cu noi, oamenii obisnuiti, pentru ca EI, "elitele", sa-si faca jocurile si sa-si atinga scopurile care nu au nimic comun cu poporul.

Si ca moment de continuitate, nu pot sa nu ma gandesc si sa fac legatura cu intreaga istorie a umanitatii, unde omul simplu a fost, permanent, batjocorit, ignorat, asuprit si discredidat, dar in momente cheie manipulat spre a se alatura uneia sau alteia dintre taberele si cercurile de interese.

De aceea, alaturandu-ma celor care s-au vazut mintiti de actuala putere in rezolvarea promisiunilor facute cu ocazia unor "contracte de parteneriat" mai mult decat demagogice, stau si ma intreb: vom reusi, vreodata, sa ne depasim propria noastra limita a nimicniciei ?

Astazi nu mi-am propus sa fac referire la vreo persoana. Nu mi-am propus sa critic sau sa analizez.

Mi-am propus sa meditez, mai mult, la ceva mult mai important, ceva ce se poate regasi intr-un simplu proverb gasit intre alte sute de asemenea perle de intelepciune:
A fi domn e o-ntamplare, a fi OM e lucru mare. 

Caci avem parte de domni la tot pasul. Lipsesc, insa, OAMENII. Despre care am facut o referire mai de mult, tot pe blog. Dar asta este caracteristica epocii contemporane, EPOCA MINCIUNII.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu