luni, 21 ianuarie 2013

Ganduri despre ... PRECAUTIE


Dex on line da urmatoarea definitie pentru PRECAUTIE:
PRECAÚȚIE, precauții, s.f. Atitudinea, comportare omului precaut; băgare de  seamă, prevedere, circumspecție, prudență. "

Liber fiind si acasa, am deschis si eu televizorul pentru a ma "pune la curent" cu ultimele noutati in materie de informare media (in timpul turei nu am avut posibilitatea). 

Nu mica mi-a fost mirarea cand am aflat ca un copil a fost injunghiat in apropierea scolii, doi romani au decedat dupa atacul terorist din Algeria, ministrul de externe este chemat 
in fata Comisiei parlamentare sa "dea socoteala" despre aceasta speta iar presedintele avertizeaza ca terorismul este la portile tarii.

Gandurile m-au dus, imediat, la site-ul unei institutii menite si platite sa apere securita-
tea si siguranta nationala, unde am gasit urmatoarea stare, privind alerta terorista:
NIVEL PRECAUT: " informaţiile disponibile şi evenimentele recente indică un risc scăzut de produce-
re a unui atac terorist ."

M-am intrebat, poate nejustificat, ce diferenta este intre aceasta tragica criza si cea de-
pasita atat de stralucit de actiunile serviciilor noastre coordonate, magistral, de seful CSAT-
ului?

Cum care criza? Cea a ostatecilor din Siria, din anul 2005.

Si mi-am raspuns, ca simplu cetatean: atunci era o cu totul alta situatie. Erau niste jurna-
listi, era in joc prinderea celui mai mare terorist roman, era ... o alta stare de PRECAUTIE.
Sau ... un alt SCENARIU pentru credibilizarea cuiva (nu conteaza institutie sau persoana).

Acum, din pacate, a fost ceva mult mai real SI NEREGIZAT, asa cum se intampla, de fapt, in
acest razboiul sinistru care, din 2001, macina lumea. Si unde, cu adevarat, conteaza TOATE INFORMATIILE. Si implicarea tuturor structurilor statului cu atributii in apararea securitatii
nationale. Mai ales daca se tine cont de relevanta termenului PRECAUTIE din definitia data. 

Dar, si aici, este o chichita: depinde cu ce masura se face evaluarea. Pacat ca se uita, intotdeauna, 
ca exista, totusi, Cineva care "uraste doua feluri de greutati".

Tot ca o PRECAUTIE.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu