duminică, 6 ianuarie 2013

Nimicnicia formei fara fond

La ce stare si situatie a fost nevoita sa asiste, ieri, o natiune si, probabil, intreaga lume vis-a-vis de o ultima dorinta a celui care a fost marele regizor Sergiu Nicolaescu, este greu de facut vreun comentariu.

Din tot ce am ascultat povestindu-mi-se, pentru ca nu am avut nici un mijloc de informare de la care sa aflu detaliile, am tras o singura concluzie care mi 
s-a conturat, gandindu-ma la o veche poveste, pe care am ascultat-o la un batran hatru:

Se spune ca la o judecata antica, scribul nu a retinut foarte bine verdictul, asa ca a notat fraza in felul urmator:

SA SE IERTE NU SE POATE SA SE CONDAMNE LA MOARTE

fara nici un semn de punctuatie.

O forma fara fond

Caci fondul, PUNCTUL lipsa, facea diferenta intre viata sau moarte. Adica:

Sa se ierte nu se poate. Sa se condamne la moarte.

sau

Sa se ierte. Nu se poate sa se condamne la moarte

Asa mi s-a parut si reactia aparuta pe toata durata priveghiului si inmormanta-
rii marelui regizor. 

Caci in toata dezbaterea, in toata controversa si divergenta, lipseste PINCTULcare nu se gaseste altundeva decat in dreptarul de invatatura spirituala pe care-l contine Sfanta Scriptura si numai ea:

 Punctul cel mai insemnat al celor spuse este ca avem un Mare Preot care S-a asezat la dreapta scaunului de domnie al Maririi, in ceruri, ca slujitor al Locului Preasfant si al adevaratului Cort, care a fost ridicat nu de un om, ci de Domnul. "
si
Si noi, dar, fiindca suntem inconjurati cu un nor asa de mare de martori, sa dam la o parte orice piedica si pacatul care ne infasoara asa de lesne si sa alergam cu staruinta in alergarea care ne sta inainte. Sa ne uitam tinta la Capetenia si Desavarsirea credintei noastre, adica la Isus, care, pentru bucuria care-I era pusa inainte, a suferit crucea, a dispretuit rusinea, si sade la dreapta scaunului de domnie al lui Dumnezeu."
(pasaje copiate din Epistola catre Evrei, din Biblia online in limba romana).

Si pentru ca, anterior vorbeam de fapte, iata ce spune tot Sfanta Scriptura in cartea Faptele Apostolilor (pasaj copiat din aceeasi sursa):

 Petru si apostolii ceilalti, drept raspuns, i-au zis: "Trebuie sa ascultam mai mult de Dumnezeu decat de oameni! "

Cat despre judecata, pe toti ne va judeca Unul Singur, indiferent daca am purtat coroana, mitra, titlu sau o simpla toala si nu in funtie de forma ci numai dupa FOND.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu