duminică, 18 august 2013

Ganduri pentru ... ASTAZI

Decât să te temi de moarte, mai bine te-ai teme de o viață nepotrivită.“ - Bertolt Brecht 



Citind, astazi, marturia plina de viata despre cel care a fost (si ramane) in constiinta neamului "Sfantul din Fagaras", doua evenimente mi-au marcat gandurile.

Primul, trist si dureros, este legat de "plecarea acasa" a celui care a fost Florin Cioaba.
Nu pot comenta cine si ce a fost, nu-mi pot da cu parerea despre personalitatea sa, caci media este plina de toate acestea. 
Pentru cei care l-au cunoscut (ca si pentru cei care nu l-au cunoscut) ramane mai mult decat de actualitate un mesaj divin pe care, cu siguranta, pastorul Florin Cioaba l-a facut cunoscut in momente de tristete, dar si de bucurie, celor care i-au ascultat predicile:

PSALMUL 23


Un psalm al lui David


1 Domnul este păstorul meu: nu voi duce lipsă de nimic. 
2 El mă culcă în păşuni verzi şi mă conduce la ape odihnitoare. 
3 Îmi înviorează sufletul şi mă călăuzeşte pe cărări drepte, datorită Numelui Său. 
4 Chiar dacă ar fi să umblu prin valea umbrei morţii1, nu mă tem de rău, căci Tu eşti cu mine, nuiaua şi toiagul Tău mă mângâie. 
5 Tu-mi întinzi masa în faţa duşmanilor mei, îmi ungi capul cu untdelemn şi cupa mea este atât de plină. 
6 Cu adevărat, fericirea şi îndurarea mă vor însoţi în toate zilele vieţii mele şi voi locui în Casa Domnului cât vor dăinui zilele2!          
                                                            (
http://www.bibleserver.com/text/NTR/Psalmi23)



Dumnezeu sa-l aiba in paza!


Al doilea eveniment, mai placut si mai vesel este legat de o vizita importanta la locul unde Parintele Arsenie Boca isi are odihna vesnica. Desi despre el nu s-a mentionat nimic pe site-ul de pe care am preluat stirea, redau ceva extrem de interesant pentru cineva care, din pacate are o prestatie mult controversataatat in fapte cat si in cuvinte, si care a declarat, tot la Prislop:
"Dupa parastas, Traian Basescu a adresat cateva cuvinte celor aproximativ 1.500 de participanti la slujba si a amintit ca, in 2009, la precedenta sa vizita la Prislop, a asistat la sfintirea cimitirului, iar atunci a fost impresionat de cuvintele staretului Andrei, care spunea: "Orice crestin are nevoie de o rugaciune""Orice crestin are nevoie de ier-tare", a adaugat Traian Basescu."  (http://stirileprotv.ro/stiri/politic/traian-basescu-la-manastirea-din-pasul-prislop-orice-crestin-are-nevoie-de-iertare.html)

Pentru ca de iertare avem nevoie, insa, cu totii, las celelalte comentarii de pe bloguri mai incisive decat al meu (un exemple este si  http://tomisthecat.ro
/2013/06/17/ traian-basescu-e-de-acord-cu-casatoriile-barbat-cu-barbat-respectiv-femeie-cu-femeie/) si inchei gandurile de astazi cu ceva care merita, cu adevarat, atentie, indiferent de confesiunea crestina pe care o impartasim. 

Este vorba despre Rugaciunea Parintelui Arsenie Boca, izvor de pocainta, cre-dinciosie si adevarata traire crestina:

"Doamne Iisuse Hristoase, ajuta-ma ca astazi toata ziua sa ma lepad de mine insumi, ca cine stie din ce nimicuri mare vrajba am sa fac si astfel, tinand la mine, sa Te pierd pe Tine.

Doamne Iisuse Hristoase, ajuta-mi ca rugaciunea Preasfantului Tau nume sa-mi lucreze in minte mai mult decat fulgerul pe cer, ca nici umbra gandurilor rele sa nu ma intunece, caci iata pacatuiesc in tot ceasul.

Doamne, Cela ce vii in taina intre oameni, ai mila de noi, ca umblam impiedicandu-ne prin intuneric. Patimile au pus tina pe ochii mintii, uitarea s-a intarit in noi ca un zid, impietrind in noi inimile noastre si toate impreuna au facut temnita in care Te tinem bolnav, flamand si fara haina, asa risipind in desert zilele noastre, umbriti si dosaditi pana la pamant.

Doamne, Cel ce vii intre oameni in taina, ai mila de noi si pune foc temnitei, aprinde dragostea in inimile noastre, arde spinii patimilor noastre si fa lumina sufletelor noastre. Doamne, Cela ce vii in taina intre oameni, ai mila de noi, vino si Te salasluieste intru noi, impreuna cu Tatal si cu Duhul Tau cel Sfant. Caci Duhul Sfant se roaga pentru noi cu suspine negraite, cand graiul si mintea raman neputincioase.

Doamne, Cel ce vii in taina, ai mila de noi, caci nu ne dam seama cat suntem de nedesavarsiti si cat esti de aproape de sufletele noastre si cat ne departam noi prin pacatele noastre.

Ci lumineaza lumina Ta peste noi, ca sa vedem lumina prin ochii Tai, sa traim in veci prin viata Ta. Lumina si Bucuria noastra, slava Tie! Amin." (http://www.crestinortodox.ro/rugaciuni/rugaciune-dimineata-scrisa-parintele-arsenie-boca-72552.html)

Cu adevarat o rugaciune care merita atentie.
Caci Singurul care merita atentie este Regele, Domnul Iisus Hristos!

Traisca REGELE!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu