sâmbătă, 7 septembrie 2013

Tragedia ... neamului

Înțelepciunea nu constă în a distruge idolii, ci în a nu-i crea niciodată.Umberto Eco

Nu mi-am propus sa antamez, astazi si aici, o discutie despre cartea tiparita, conform unor surse, in zeci de milioane de exemplare in peste 75 de limbi. Cu toate ca ar merita, cel putin pentru prima ei jumatate si pentru ca a fost numita "Cartea anului 2012-2013". (http://ordinulnegru.blogspot.ro/2012/05/tragedia-veacurilor-un-raport.html)

Ce m-a determinat sa postez astazi este legat, in totalitate, de citatul celui care se bucura a fi intre cei 100 de intelectuali ai lumii, text care mi-a relevat ieri, in ultima tura, realitatea grozaviei mioritice pe care o traversam continuu si din care nu putem scapa, asa cum nimic nu poate scapa unei "gauri negre".

Am auzit luari de pozitie pro si contra, critici, persiflari si sicate de tot felul, arogante si dialoguri care nu fac cinste unor persoane aflate ACOLO pentru a servi INTERESUL NATIONAL. 

Dar mai este, undeva, interes national?

Si rememorand, atat cat am putut, evenimentele post-decembriste mi-am dat seama cat de adanc ne-am afundat in mocirla idolatriei pe care o combatem, ca niste buni crestini, dar de care nu ne putem desparti nici morti.

Spuneam si alta data ca "... iubirea de bani este radacina tuturor relelor" (1 Timotei cap. 6 ver.10)
fapt demonstrat nu numai de milioanele cheltuite fara folos in (ne)asanarea si in (in)securitatea sociala (cazul tragic de saptamana aceasta si alte mii de cazuri asemanatoare, dar nemediatizate) sau in blocarea oricarur incercari de "relansare" economica dar si de ipocrizia "servirii pe tava" a bogatiilor tarii, de la celebra disparitie (comandata?) a flotei si pana la cea cu controversata exploatare a ultimelor zacaminte cu care ne-A binecuvantat Dumnezeu.   
Concret, ascultand acuzele pe care si le aduc reprezentantii alesi si numiti ai puterii si opozitiei, in toate sferele si domeniile vietii noastre interne (sociale, economice, politice, tabloide samd), incepand cu cel mai de sus exponent si pana la ultimul functionar bugetar si nu nuami, mi-am dat seama de marea tragedie care ne marcheaza parcursul national din acesti tulburi si previzibili ani ai mileniului trei. 

Caci vrem sau nu, am ajuns condusi de lideri mai idolatri decat orice popor aflat pe suprafata globului, de "personalitati" de o venalitate pe care nici cei mai mari pagani nu au avut-o, in milenara istorie umana.

Iar ceea ce se intampla se potriveste, PERFECT, mesajului pe care Cartea Cartilor ni-l transmite, peste veacuri:

"De unde vin luptele si certurile intre voi? Nu vin oare din poftele voastre, care se lupta in madularele voastre? Voi poftiti, si nu aveti; ucideti, pizmuiti, si nu izbutiti sa capatati; va certati si va luptati, si nu aveti, pentru ca nu cereti. Sau cereti, si nu capatati, pentru ca cereti rau, cu gand sa risipiti in placerile voastre. Suflete preacurvare! Nu stiti ca prietenia lumii este vrajmasie cu Dumnezeu?"(http://www.ebible.ro/biblia/romana/cornilescu/iacov/4/)

Si ma intorc la mesajul de inceput. 
Nu este CEA MAI MARE TRAGEDIE NATIONALA lipsa oricarei urme de intelepciunea a (ne)"inteleptilor" nostri ACTUALI, care au uitat de orice principii morale si de integritate in dorinta de a-i sluji singurului si principalului idol care-i capaciteaza: BOGATIA ?

Sau tocmai pentru asta au jurat "asa sa-mi ajute Dumnezeu?"



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu