marți, 10 iunie 2014

Despre ... amara trezire la realitate

„Nu este îndeajuns să ai o minte bună, scopul principal e să o folosești bine.” — René Descartes

Butonand la intamplare telecomanda televizorului am avut marea surpriza sa ascult lamentarile, post-alegeri,facute de un fost ministru al guvernarii Boc (?),  in legatura cu "jocul functiilor".


Cum nu mi-a fost greu sa caut pe net ceva despre relatia de "verticalitate" a respectivului, desi ca absolvent al unui institut teologic frica de Dumnezeu ar fi trebuit sa primeze inaintea fricii de ... altcineva, am gasit cateva controverse care mi-au amintit cat de "sensibila" este fiinta umana in fata realitatii.

Si uite asa am ajuns la gandurile de astazi, scurte dar pline de invataminte. Nu pentru mine, caci eu mi-am "invatat" lectia dupa "extraordinara traire de bine" care m-a facut, cu mult timp in urma "sa pun botul" (scuze pentru expresie) la acea manipulanta dezinformare cu care am fost prostiti in 2004 si care, inca, prosteste, prin simpatie, si acum, desi contextul si conjunctura sunt schimbate.

Invatamintele, care ar trebui sa fie trase  de liderii treji ai unui partid care, din nefericire este pe cale de disparitie si despre care un senior afirma ca "a facut" marea greseala sa rupa o alianta "de succes" (termenul imi apartine).
Invataminte care ar trebui sa fie un subiect de "studiu de caz" pentru ceea ce poate insemna "dictatura democratica", sau cel putin un semnal de alarma pentru ceea ce, in viitor, nu ar mai trebui sa se intample.

Caci, dupa cum spunea respectivul, ceea ce s-a intamplat la recentele alegeri din partidul prezidentiabil demonstreaza, perfect, relevanta unei butade celebre pe care o redau ca o parafrazare a "deziluziei" pe care a resimtit-o, cu siguranta la congresul proaspat incheiat: "Les jeux sont faits, rien ne va plus".

De fapt, "speta" este o amara trezire la realitate. Nu numai pentru respectivul fost ministru ci pentru toti intelectualii care ca tot poporul mintit si manipulat (asta a fost tot acel joc cu "Sa traiti bine!"), vor intelege intr-un tarziu ce mare greseala au facut lasandu-se amagiti de sloganuri si clisee care, in esenta, nu au avut nimic de a face cu realitatea, democratia si libertatea.

Pe vremuri exista un banc, care ridiculiza modul in care erau priviti intelectualii: "credeam ca esti un telectual, dar vad ca esti un intelectual".

Din pacate, realitatea de astazi se dovedeste a fi vice-versa.

Cel putin asa am perceput, astazi, amara trezire la realitate din scurtul "speech" al respectivului pe care-l redau, prin copy-paste, in incheiere pentru conformitate:
 "Am trait un sentiment de deja vu, pentru ca exact asa cum la PDL intelectualii au fost, ca sa zic asa, pusi in vitrina si apoi evacuati, s-a intamplat un fenomen similar si in evolutia PMP. La PDL, implantul nu reusise, aici chiar membrii fondatori, impreuna cu personalitatile din Fundatia Miscarea Populara au fost marginalizati".
(http://www.ziare.com/teodor-baconschi/pdl/baconschi-traian-basescu-si-a-ales-urmasul-in-persoana-elenei-udrea-1303602)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu