sâmbătă, 5 iulie 2014

Despre ...Faust(i)

„Nu treptele succesului sunt importante, ci treptele împlinirii sufleteşti.” — Dan Puric

Terminasem postarea de ieri fara sa pun punctul pe "i". Si tocmai la acest "punct pe i" m-am gandit, ca o continuitate.

Gandurile de astazi nu sunt foarte lungi, deoarece am gasit un text care arata cat de importanta este implinirea sufleteasca reala si ce pericol ne poate paste atunci cand ignoram adevarul.

Iata textul, relevat intr-un context foarte important pentru omenire, cu un personaj despre care se poate spune ca a fost la fel de controversat ca si personajele care, astazi, ne ocupa tot timpul, pentru ca traim in Romania:

13 Isus a venit în părţile Cezareii lui Filip şi a întrebat pe ucenicii Săi: "Cine zic oamenii că sunt Eu, Fiul omului?"13 Si venind Iisus in partile Cezareii lui Filip, ii intreba pe ucenicii Sai, zicand: Cine zic oamenii ca sunt Eu, Fiul Omului?
14 Ei au răspuns: "Unii zic că eşti Ioan Botezătorul; alţii: Ilie; alţii: Ieremia sau unul din proroci."14 Iar ei au raspuns: Unii, Ioan Botezatorul, altii Ilie, altii Ieremia sau unul dintre prooroci.
15 "Dar voi", le-a zis El, "cine ziceţi că sunt?"15 Si le-a zis: Dar voi cine ziceti ca sunt?
16 Simon Petru, drept răspuns, I-a zis: "Tu eşti Hristosul, Fiul Dumnezeului celui Viu!"16 Raspunzand Simon Petru a zis: Tu esti Hristosul, Fiul lui Dumnezeu Celui viu.
17 Isus a luat din nou cuvântul şi i-a zis: "Ferice de tine, Simone, fiul lui Iona; fiindcă nu carnea şi sângele ţi-a descoperit lucrul acesta, ci Tatăl Meu care este în ceruri.17 Iar Iisus, raspunzand, i-a zis: Fericit esti Simone, fiul lui Iona, ca nu trup si sange ti-au descoperit tie aceasta, ci Tatal Meu, Cel din ceruri.
18 Şi Eu îţi spun: tu eşti Petru, şi pe această piatră voi zidi Biserica Mea, şi porţile Locuinţei morţilor nu o vor birui.18 Si Eu iti zic tie, ca tu esti Petru si pe aceasta piatra voi zidi Biserica Mea si portile iadului nu o vor birui.
19 Îţi voi da cheile Împărăţiei cerurilor, şi orice vei lega pe pământ va fi legat în ceruri, şi orice vei dezlega pe pământ va fi dezlegat în ceruri."19 Si iti voi da cheile imparatiei cerurilor si orice vei lega pe pamant va fi legat si in ceruri, si orice vei dezlega pe pamant va fi dezlegat si in ceruri.
20 Atunci a poruncit ucenicilor Săi să nu spună nimănui că El este Hristosul.20 Atunci a poruncit ucenicilor Lui sa nu spuna nimanui ca El este Hristosul.
21 De atunci încolo, Isus a început să spună ucenicilor Săi că El trebuie să meargă la Ierusalim, să pătimească mult din partea bătrânilor, din partea preoţilor celor mai de seamă şi din partea cărturarilor; că are să fie omorât şi că a treia zi are să învie.21 De atunci a inceput Iisus sa le arate ucenicilor Lui ca El trebuie sa mearga la Ierusalim si sa patimeasca multe de la batrani si de la arhierei si de la carturari si sa fie ucis, si a treia zi sa invieze.
22 Petru L-a luat deoparte şi a început să-L mustre, zicând: "Să Te ferească Dumnezeu, Doamne! Să nu Ţi se întâmple aşa ceva!"22 Si Petru, luandu-L la o parte, a inceput sa-L dojeneasca, zicandu-I: Fie-Ti mila de Tine sa nu Ti se intample Tie aceasta.
23 Dar Isus S-a întors şi a zis lui Petru: "Înapoia Mea, Satano: tu eşti o piatră de poticnire pentru Mine! Căci gândurile tale nu sunt gândurile lui Dumnezeu, ci gânduri de ale oamenilor."23 Iar El, intorcandu-se, a zis lui Petru: Mergi inapoia Mea, satano! Sminteala Imi esti; ca nu cugeti cele ale lui Dumnezeu, ci cele ale oamenilor.
24 Atunci Isus a zis ucenicilor Săi: "Dacă voieşte cineva să vină după Mine, să se lepede de sine, să-şi ia crucea şi să Mă urmeze.24 Atunci Iisus a zis ucenicilor Sai: Daca vrea cineva sa vina dupa Mine, sa se lepede de sine, sa-si ia crucea si sa-Mi urmeze Mie.
25 Pentru că oricine va vrea să-şi scape viaţa o va pierde; dar oricine îşi va pierde viaţa pentru Mine o va câştiga.25 Ca cine va voi sa-si scape sufletul il va pierde; iar cine isi va pierde sufletul pentru Mine il va afla.
26 Şi ce ar folosi unui om să câştige toată lumea, dacă şi-ar pierde sufletul? Sau ce ar da un om în schimb pentru sufletul său?26 Pentru ca ce-i va folosi omului, daca va castiga lumea intreaga, iar sufletul sau il va pierde? Sau ce va da omul in schimb pentru sufletul sau?
(http://www.ebible.ro/biblia/paralel/cornilescu-ortodoxa/matei/16/)

Gandindu-ma, asadar, la experienta marelui apostol Petru si la pendularea lui continua intre excelenta si dezastru am incercat sa-mi imaginez ce raspuns ar da politicienii nostri si cei numiti sa ne "gestioneze fericirea", la intrebarea cu care se incheie textul redat prin copy-paste.

Greu momentul si, mai grea atitudinea. Dar ceva, parca, m-a scos din dilema. Mi-am adus aminte de "Faust".

Si, desi contextul este cu totul altul, mi-am dat seama ca ignorarea mesajului mai sus postat ne-a facut sa traim condusi, postdecembrist, de personaje aflate sub "patronajul" lui Goethe si a faimosului sau medic care, nefericit, asta a facut: si-a pierdut sufletul.

Fausti politici care nu au inteles nimic din istorie si nu numai.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu