miercuri, 2 iulie 2014

Despre ... fericire

„Fericirea este armonia dintre ceea ce gândești, ceea ce spui și ceea ce faci.” — Mahatma Gandhi

Normal ca sunt natiuni fericite, mai putin fericite si deloc fericite. 
Noi suntem la coada si lucrul acesta reflecta, din nefericite, modul de gestionare a "fericirii" natiunii, de catre politicienii nostri, total opus citatului de mai sus. Iar ceea ce se discuta, de zile bune, pe toate posturile reprezinta dovada.

Si, in aceasta privinta, realitatea cazului fostului presedinte francez poate spune mai mult decat toate cuvintele folosite in apararea sau acuzarea cuiva.
La fel si anuntul, (neasteptat pentru unii ?) cu scumpirea gazului. Cu ceva timp in urma eram asigurati ca dispunem de rezerve suficiente si nu vom fi afectati de oprirea gazului rusesc ca acum sa suportam consecintele scumpirilor in lant, care vor veni, cu siguranta, dupa 1 iulie
Iata, insa, ca sportiva noastra, Simona Halep, a mai facut un pas important in cariera sa si in promovarea sportului romanesc in lume. Un motiv mult mai mare de fericire pentru cei care simt romaneste.

Mi-am impus, asadar, sa privesc realitatea cu alti ochi, mai ales ca de doi ani nu am trait decat "iluzii pierdute". Asa am uitat de maruntele incidente din timpul cand, datorita "prietenilor", eram categorisit un "acoperit" si s-au rupt contacte si relatii "cu potential", de visele utopice ca cineva va sprijini si demersul meu, intr-o anume "zona de impact", pentru revenirea la un articol de lege care mi-ar fi putut reda "suflul", de umilinta de a nu mai fi bun pentru un anume post, din "cauza de varsta", desi se tot bate moneda, in guvern, pentru sprijinirea persoanelor defavorizate de acest criteriu, de ...

Nu am uitat, insa ca, undeva in adancul fiintei mele, exista un sambure de speranta care ma tine deasupra, peste orice necazuri, greutati si vicisitudini ale unei lumi "nebune, nebune, nebune" (parca asa se si numea un film) si in criza continua, care-si are originea in inepuizabila Carte a Cartilor din care redau, ca incheiere, un mic fragment sugetiv de relevant:

 (Către mai marele cântăreţilor. Un psalm al lui David.) Îmi pusesem nădejdea în Domnul, şi El S-a plecat spre mine, mi-a ascultat strigătele.1 (Intru sfarsit, un psalm al lui David.) Asteptand am asteptat pe Domnul si S-a plecat spre mine.
2 M-a scos din groapa pieirii, din fundul mocirlei; mi-a pus picioarele pe stâncă şi mi-a întărit paşii.2 A auzit rugaciunea mea. M-a scos din groapa ticalosiei si din tina noroiului si a pus pe piatra picioarele mele si a indreptat pasii mei.
3 Mi-a pus în gură o cântare nouă, o laudă pentru Dumnezeul nostru. Mulţi au văzut lucrul acesta, s-au temut, şi s-au încrezut în Domnul.3 Si a pus in gura mea cantare noua, cantare Dumnezeului nostru; vedea-vor multi si se vor teme si vor nadajdui in Domnul.
4 Ferice de omul care îşi pune încrederea în Domnul şi care nu se îndreaptă spre cei trufaşi şi mincinoşi!4 Fericit barbatul, a carui nadejde este numele Domnului si n-a privit la desertaciuni si la nebunii mincinoase.
                                       (http://www.ebible.ro/biblia/paralel/cornilescu-ortodoxa/psalmi/40/)

Asa sunt mai fericit sa urmaresc snooker sau tenis, decat sa ascult despre "marea prosteala" ce se explica acum la un post tv sau chiar sa citesc, mai departe online, din aceeasi Carte a Cartilor.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu