marți, 23 octombrie 2012

Ce si cine ne deosebeste ?

Avand timp mai mult la dispozitie, astazi mi-am propus sa "rasfoiesc" putin presa on line, gasind multe lucruri interesante.

Mai intai am luat contact cu zona politica unde, vrand-navrand, am gasit informatii "uimitoare" dar si comentarii despre luptele interne pentru definiti-
varea listelor de candidati, atat la ADR cat si la USL si, ca o aducere aminte a ceea ce ni se intampla, vis-a-vis de candidaturile unei Roberta Anastase, certata cu "artimetica", dar validata ca apta pentru Parlament sau unui Gigi Becali hulit, probabil, mai mult din invidia ca a ajuns ce a ajuns decat pentru limbajul sau "fara perdea", mi-am adus aminte ca, apropiindu-ne de alegeri intram, traditional, in inepuizabila distributie caragialesca a comediei "O scrisoare pierduta". O comedie viitoare cu nimic mai prejos decat scenariul original, daca tinem cont de parerea unui "greu" din PSD care, desi nu mai candideaza, declara: "Daca ne uitam cu atentie la cati profesori universitari sau cati autori de tratate stiintifice se gaseau la inceput in Parlament si cati sunt acum, la prima vedere valoarea Parlamentului a fost tot mai scazuta, nu a fost mai ridicata." (http://www.ziare.com/ioan-rus/psd/de-ce-nu-candideaza-ioan-rus-la-alegerile-parlamentare-1197241).

Am gasit, apoi, diverse comentarii pe tema viitoarelor fonduri europene pier-
dute din cauze mai mult sau mai putin obiective. Aici trebuie sa fac o mica paranteza, deoarece mi se pare ca devin din ce in ce mai mult un eurosceptic: daca inspectiile si audit-ul in urma carora s-a hotarat blocarea unor astfel de fonduri vizeaza strict cele cateva luni de guvernare USL-ista, este normal sa primeasca toate reprosurile guvernarea respectiva. Daca, insa, perioada verificata priveste anii anteriori, binecuvantati de UE pentru matrapazlacurile PDL (cu exemple care nici nu mai trebuiesc enumerate), atunci vina este a altora si nu trebuie ascunsa sub inabila pozitie partinica a membrilor PPE, care trateaza Romania ca pe o feuda castigata de un partid si un presedinte aflati in "cadere libera". Vorba'ceea: democrati, democrati, da' cu poporul ce-ati avut ?

Despre subiectele tip "can-can" nu fac referire. Gandurile mele sunt  ocupate cu supravietuirea impusa de la Cotroceni si nu am nici timpul, nici disponibilitatea sa ma "aventurez" in asemenea domenii. 

Subiectele sportive, bine comentate si condimentate cu "intamplari adevarate"
raman, pentru mine, doar momente de bucurie, atunci cand macar sportul ne reprezinta, destul de rar totusi, ca natiune si, in acelasi timp, confirmari ale incapacitatii noastre de a depasi tranzitia (oare infinita ?) pe care o suportam de peste 20 de ani.

Si am ajuns la subiectul care m-a afectat cel mai mult astazi si pe care-l re-
dau, intr-o scurta copie, mai jos:

"Cea mai mare creștere a consumului gospodăriilor a înregistrat-o Polonia, care a reușit pe parcursul a trei ani dificili pentru Europa să avanseze cu peste 11%. Ea a fost urmată de Slovacia, cu 5,49%, care a fost nevoită, la fel ca și Estonia, să-și tempereze consumul odată cu trecerea la rigorile impuse de disciplina fiscal-bugetară din zona euro. Cehia a reușit și ea un spor de peste trei procente."(http://cursdeguvernare.ro/familia-europeana-in-criza-economica-cum-au-evoluat-veniturile.html).

Articolul respectiv, care se vrea o analiza a ceea ce inseamna evolutia veniturilor familiilor europene si a nivelului de trai, m-a pus pe ganduri. Si mi-a nascut o intrebare, care se subaintelege si din urmatorul pasaj copiat tot din acelasi articol:
"Din păcate, nu dispunem de o evaluare similară pentru România, ceea ce nu ne permite să facem o comparație între datele de creștere economică și percepția populației, legată de consumul efectiv de produse și servicii, nu de indicatori abstracți și, din varii motive, mai puțin relevanți pentru evoluția nivelului de trai.", sublinierile imi apartin,

De ce la atii se poate si la noi NU ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu