sâmbătă, 20 octombrie 2012

Despre interceptari si interceptati

Privind in urma, la cele 80 de postari incepute cu o introducere fara titlu, am sesizat un lucru care, pentru unii, poate tine de statistica. 

Mi-am inceput blogul cu o prezentare a modului in care am incercat sa-i prezint unui presedinte, aflat in centrul unor evenimente ce se cereau urgent mediate, cateva din preocuparile unui sustinator pentru a raspunde solicitarilor acestuia de comunicare si contact, asa cum se angajase in ultima campania electorala. Ulterior, datorita situatiei tot mai dezastruoase in care am fost adusi, ca natiune, de  guvernarea fara prim-ministru (rolul acestuia fiind preluat, neconstitutional, de acelasi presedinte), mi-am mentionat pozitia deschis, alaturandu-ma celor care isi doresc, cu adevarat, o suveranitate reala a poporului bazata pe respectarea, in intregime, a Constitutiei si a legilor. 

Dupa esecul de la referendum (eu raman la ideea ca a fost o mare tradare, datorita dorintei, crestinesti, de "carotare" a unui lider USL-ist) am incercat 
sa evit, cat am putut, gandurile despre subiectul incheiat cu sprijinul strainatatii (alianta SUA-UE) si pecetluit de institutia suprema care ar fi trebuit sa apere, prin Constitutie, POPORUL. Am considerat ca angajamentul luat, de a coabita cat mai eficient cu executivul si societatea civila, va fi respectat iar respectiva personalitate isi va ocupa acel loc, STRICT stabilit de Constitutie.

Din nefericire, asa cum proverbele romanesti binecunoscute ne prezinta diferite comportamente ale regnului animal, demonstrand incapacitatea umana de schimbare, nici pozitia respectivului nu s-a schimbat cu nimic, iar realitatea se cunoaste. 

In tot acest context a aparut "bomba" interceptarilor telefonice.

Isteria nascuta din aceste dezvaluiri (a fost dezinteres, directionare, manipulare sau, doar o alta reglare de conturi ?) reflecta o realitate mult mai neagra si mai oculta, existenta unui dualism bine disimulat, a unei organizari conspirationale a raului cu trimitere la o mai veche intrebare: cine este Regina ? Va mai amintiti speta ?

Si, volens nolens, gandurile mele se intorc la acelasi presedinte caruia, in utopia mea ii dadusem inca o sansa, in speranta normalizarii intregii vieti pe care, cu buna stiinta, ne-a distrus-o.

Am urmarit ieri cum toate televiziunile au prezentat si dezbatut, mai mult sau mai putin tendentios, interceptarile telefonice in care a fost "reperat"  si presedintele.  Cei mai multi din comentatori, s-au aratat revoltati de interceptarea telefoanelor Administratiei prezidentiale. Dar informatia este reala?

Din cate am inteles, cel care apelase si care era sub urmarire, sigur cu aprobare judecatoreasca era "impecabilul" Blejnar Sorin, suspect de apartenenta la o retea cum numai in serialul "Caracatita" am mai vazut. Din cate cunosc, in astfel de cazuri, orice persoana apelata va aparea in lista de convorbiri interceptate, ale organelor in drept. Din acest punct de vedere nu trebuie sa existe comentarii. Asa am inteles ca functioneaza democratia. Si am mai inteles ca relatia lui Sorinel, atat cu presedintele cat si cu alte personalitati din stricta apropiere a acestuia, este una mai mult decat prieteneasca. Este una institutionala, organizationala, familiala (adica de apartenenta la o anumita "famiglia"). 

Ce nu am inteles este o problema de ordin strict constitutional. 

Ca respectivul Blejnar se consulta cu oricare membru al Guvernului, in rezolvarea acelor probleme atat de spinoase in care ne-a bagat conducerea Basisto-PDL-ista, este o chestiune normala. Daca, insa, prezinta elemente care se pot constitui in infractiuni, este datoria organelor abilitate ale statului sa-si spuna cuvantul.

Ce este TOTAL ANORMAL pentru noi, ca simplii cetateni, este ce cauta, in aceasta ecuatie, PRESEDINTELE. De ce l-a sunat Sorinel ?  Si de ce discutau ca doi posibili marinari care, pe vremuri, incercau sa-si plaseze marfa cat mai rentabil ? Si de ce ... ? (urmeaza mult prea multe intrebari la care domnul comandant de nava esuata trebuie sa raspunda).

Da, daca Sorinel suna sa-i ureze doar "Buna dimineata", cum se cade intre inaltii aparatori ai Constitutiei, era anormal sa apara aceste interceptari. 
Daca suna Presedintele, sa ceara o anumita situatia publica, iarasi era o anomalie.
Daca...

Dar Sorinel a sunat pentru a clarifica niste neantelegeri cu cateva zeci de milioane de euro. CARE ERA TREABA PRESEDINTELUI aici ?

Dupa dezvaluirile si anchetele dintr-o speta de rasunet a SUA, "Afacerea Watergate", presedintele de atunci, cu implicatii neconstitutionale in "problema" a demisionat. Un principiu democratic il obliga sa se supuna legii care spune "NIMENI NU ESTE MAI PRESUS DE LEGE".

Romania de astazi traverseaza o continua criza interna: cine si cum trebuie sa respecte legea. Pentru simpla implicare intr-o interventie, va mai amintiti de cazul fostului premier Tariceanu si "blonda de la Cotroceni", tam-tam-ul inceput a dus la ruperea relatiilor din A.D. 

Acum cine va raspunde ? Ca Sorinel, oricum este "ocupat" si Regina inca nu este cunoscuta.

Iar folosirea telefonului este din ce in ce mai riscanta.

Sau poate nu !








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu