sâmbătă, 15 februarie 2014

Despre ... acoperire si acoperiti

„Dacă i-am mulțumi lui Dumnezeu pentru ce a făcut pentru noi, n-am mai avea timp să ne plângem.”
Richard Wurmbrand (n. 24 martie 1909, București – d. 17 februarie 2001, Torrance, California) a fost un predicator creștin luteran. Născut la București, într-o familie de evrei, Wurmbrand a fost atras de comunism în perioada adolescenței, a urmat cursurile unei școli politice la Moscova, între 1927 și 1929, apoi a abandonat orientarea comunistă și s-a convertit la creștinism, pentru ca mai târziu să petreacă peste 14 ani în închisorile comuniste pentru activitățile sale creștine care au atras adversitatea autorităților vremii.

De cateva zile ma "sacaie" un gand, nelegat de niciuna din "gaselnitele" cotidianului romanesc, plin de noroi, mizerie si instabilitate ci de o postare mai veche sau, mai bine zis, de un citat cu care incheiam postarea respectiva. Si pentru ca nu am vrut sa raman dator cu o explicatia, gandul m-a obligat sa-l reiau si sa-l redau asa cum trebuie. Gasit si in alte locuri citatul suna asa: 
"Mortii se acopera cu pamant, vii cu hartii!" 

Si tocmai pentru ca se regaseste si pe alte "surse" mi-am propus sa nu fac o analiza a ceea ce inseamna aceasta "acoperire" si, nici sa antamez subiectul fierbinte al "acoperitilor". Doar ... sa-mi amintesc.

Gandul m-a dus, astfel, cu ani in urma cand, tanar ofiter fiind, cu cerneala inca neuscata pe degete, eram instruit, la inceperea fiecarui ciclu, asupra importantei "acoperirii" oricaror activitati, mai ales in ceea ce le priveste pe cele din poligonul de tragere unde, din pacate, am avut nesansa sa-mi pierd unul din sefi, ca urmare a unei copilaresti si incredibile "greseli organizatorice" sau din tancodrom.
Mai tarziu, ajungand acolo unde imi dorisem (dupa cum am mai povestit) imi aduc aminte cum unul din sefii "grupei operative" ne avertiza asupra modului in care trebuie sa avem "acoperita legal" orice actiune si, in special, orice propunere pe care vrem sa o facem in orice caz care trebuie sa fie documentat "beton".

Cat despre "acoperiti", in context, nu pot uita de modul in care am fost "tratat" la un anumit moment dat cand, datorita conjuncturii cineva, un "prieten", a lansat ideea ca si eu sunt un "acoperit" si ceea ca a urmat dupa aceasta, desi realitatea demonstra contrarul.

Acestea fiind spuse, m-am gandit ca trebuie sa fac corectarea necesara la care sa "anexez" citatul de inceput si o poezie, de "suflet", nu pentru altceva ci pentru simplul motiv ca in ea gasesc adevarata "acoperire" de care oricare dintre noi avem nevoie, fie mare, fie mic, fie simplu cetatean sau ... important demnitar. Caci despre restul, are cine sa aiba grija!

"Mulţumim o, Tatăl nostru
Pentru Fiul Tău iubit
Mulţumim că-n orice vreme
Minunat ne-ai ocrotit.
Pentru primăveri senine
Ca şi pentru toamne reci
Pentru lacrimi Ţie, Doamne,
Îţi aducem slavă-n veci.

Mulţumim pentru răspunsul
Rugăciunilor ce-l dai
Mulţumim că ajutorul
Gata pentru noi îl ai.
Pentru rău şi pentru bine
Pentru sfinte mângâieri
Mulţumim pentru iubirea
Mai bogată azi ca ieri.

Mulţumim pentru toti spinii
Mulţumim şi pentru flori
Pentru case şi căminuri,
Pentru soarele din nori
Pentru bucurii nespuse
Pentru pace Te slăvim
Pentru tainica nădejde
Doamne mare-Ţi mulţumim."

(http://cantece.wordpress.com/m1/multumim-o-tatal-nostru/)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu