joi, 27 februarie 2014

Despre ... consiliere

„Opiniile supraviețuiesc doar dacă ți se dă prilejul de a lupta pentru ele.”— Thomas Mann

Nu stiu unde am citit, sau cand mi s-a povestit, dar tin minte ca exista o ilustratie cu un mare om de stat care avea, permanent, pe langa el un "consilier" care-i spunea constant: "Aminteste-ti ca esti muritor!". O fi fost Napoleon? Cine mai stie. Ce stiu este ca, desi liderii nostri de toate gradele si culorile au si ei asemenea consilieri, semnalul de alarma prezentat de expresia respectiva, pe dulcele nostru plai mioritic exista dar lipseste cu desavarsire.

Nu situatia politica actuala mi-a nascut gandurile de astazi ci prezentarea unei emisiuni, "Discuri de cinci stele", pe un anume post de radio si biografia unui artist deosebit, Eric Clapton.
Ca o paranteza, trebuie sa marturisesc ca atunci cand plec la drum prin judet imi setez aparatul de radio pe orice altceva numai pe politica nu. Mi se pare mult mai interesanta si de folos, cultura.
Trecand, deci, peste biografia extraordinara a celebrului exponent al muzicii de exceptie am retinut o fraza-cheie de impact pentru noi, cei care uitam ca suntem si ramanem muritori (redau din amintire): "Omul trebuie sa ajunga si pe fundul prapastiei pentru a avea de unde sa se ridice".

Or fi toate aceste citate in concordanta cu ceea ce se petrece pe scena noastra politica? Poate ca da, poate ca nu. Exista mult prea multi consilieri, mediatori sau personalitati din domeniu care pot sa-si prezinte teoriile in domeniu. 
Pentru mine ramne o constanta si aceasta tine nu de ceea ce inseamna politica ci pentru ce se face aceasta. Si aici rolul consilierului este esential.

Tocmai de aceea si mai ales pentru situatia total diferita de sperantele si idealurile poporului suveran, care a dat o coplesitoare majoritate luptei impotriva unei voalate autocratii dar, din nefericire, s-a vazut nu numai mintit si manipulat dar si exclus din ecuatia numita democratia originala romaneasca, ma gandesc cat de importanta este consilierea care ar trebui sa existe acum, cand patimile sunt mai puternice si mai distructive ca oricand.
Si ce exemplu important ofera, in acest sens, Cartea Cartilor care o releva intr-unul din cele mai importante exemple de invatatura si traire:

"28 Veniţi la Mine, toţi cei trudiţi şi împovăraţi, şi Eu vă voi da odihnă!
29 Luaţi jugul Meu asupra voastră şi învăţaţi de la Mine, pentru că Eu sunt blând şi cu inima smerită, şi astfel veţi găsi odihnă pentru sufletele voastre!
30 Căci jugul Meu este bun, iar povara Mea este uşoară.“ 
(http://www.bibleserver.com/text/NTR/Matei11)

Ce simplu ar fi daca toti consilierii nostri si-ar aduce aminte si de aceasta sursa nemuritoare de intelepciune!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu