luni, 24 februarie 2014

Despre ... ce?

„Politica este arta de a obține voturi de la săraci și fonduri de la bogați, promițându-le unora protecția față de ceilalți.” — Legile lui Murphy

Intre doua reprize de snooker, modul meu de relaxare la televizor, m-am tot jucat cu telecomanda si am aflat ca "s-a produs producerea". Adica atat de mult s-a adancit "ruperea", din cauze total neintelese de poporul suveran, incat vechii aliati ajung, "curat" mioritic, adevarati rivali.
Nu vreau sa comentez toata aceasta "schisma" cu traditional iz balcanic, dar tipic romanesc cu toate ca sunt de acord cu un participant de talk-show care spunea ca struto-camila (termenul imi apartine, desi nu este al meu) numita USL si-a ratat, din fasa, target-ul pentru care s-a infiintat, "debarcarea" din 2012 iar scopul actual al premierului, de a-l inlatura pe presedinte este deja "frectie la un picior de lemn" (tot din folclorul nostru politic) deoarece respectivul oricum va trebui sa plece, dar cu fruntea sus. Si tot acelasi participant intreba, probabil retoric, asa cum m-am intrebat si eu, de mult, "ce foloase are poporul din tot acest balci?".

Amintindu-mi de "marea realizare" USL de neatingere a targetului propus, mi-am adus aminte de toate acele "iluzii pierdute" ale noastre, ale simplilor cetateni si m-am gandit sa raman, iarasi si din nou, la snooker.
Dar, ca simplu cetatean, mi-am mai amintit de niste discutii purtate in timpul "escapadei de week-end" si, mai ales, de o idee mai mult decat interesanta.

O fi necesara destramarea USL-ului pentru ca la alegerile europarlamentare PSD-ul sa aiba cat mai multi "castigatori" si astfel sa contribuie la invingerea "popularilor"?

Ca asa o fi sau nu, poporul oricum nu castiga nimic. Poporul roman, caci "fratii nostri" din civilizata U.E. beneficiaza, din plin, de democratia si libertatea unei istorii fara comunism sau neocomunism sau ... 

Asa, in treacat, ma mai gandeam la un drum modernizat cu bani comunitari, drum pe care l-am parcurs ieri, pe seara, si unde am intalnit, traditional romanesc, o zona nereabilitata in interior, de vre-un km sau doi undeva unde, probabil, edilii comunei respective nu au avut "pilele, cunostintele si relatiile" necesare terminarii drumului.

Toate acestea m-au dus iarasi la Cartea Cartilor si la invatatura respinsa de politicul nostru autohton si nu numai. Acolo, undeva, se afla un sambure de adevar care "bate" toate potlogariile mioritice, indiferent de culoare politica si toate scuzele, indiferent de reprezentantii acesteia, impusi sau alesi. Si desi s-ar parea ca repet pasajul, contextului de astazi i se potriveste mai mult decat perfect si cred ca merita evidentiat si pentru ca "onor domniile lor", alese si numite sa stie pe ce au jurat la investitura.


"Vai de voi, farisei!
37 În timp ce Isus vorbea, un fariseu L-a rugat să mănânce la el. Isus a intrat şi S-a aşezat să mănânce.
38 Fariseul s-a mirat când a văzut că Isus nu Se spălase înainte de masă.
39 Domnul i-a zis: „Voi, fariseii, curăţaţi pe dinafară paharul şi farfuria, dar pe dinăuntru sunteţi plini de jaf şi de răutate!
40 Nesăbuiţilor, oare Cel Ce a făcut partea dinafară n-a făcut şi partea dinăuntru?
41 Daţi deci milostenie din lucrurile dinăuntru, şi atunci toate vor fi curate pentru voi!
42 Dar vai de voi, fariseilor! Căci voi daţi zeciuială din mentă, din rută şi din orice zarzavat, dar neglijaţi dreptatea şi dragostea lui Dumnezeu! Pe acestea trebuia să le faceţi, iar pe acelea să nu le neglijaţi!
43 Vai de voi, fariseilor! Căci voi iubiţi să vi se dea scaunul de onoare în sinagogi şi să fiţi salutaţi în pieţe!
44 Vai de voi! Căci voi sunteţi ca mormintele care nu se văd şi peste care oamenii umblă fără să ştie!“
45 Unul dintre experţii în Lege I-a zis: „Învăţătorule, spunând aceste lucruri, ne insulţi şi pe noi!“
46 Dar El a zis: „Vai şi de voi, experţi în Lege! Căci îi faceţi pe oameni să ducă poveri grele de purtat, dar voi nu le atingeţi nici măcar cu unul din degetele voastre!
47 Vai de voi! Căci voi zidiţi mormintele profeţilor pe care i-au ucis strămoşii voştri!
48 Prin urmare, voi sunteţi martori şi încuviinţaţi faptele strămoşilor voştri, căci ei i-au ucis, iar voi le zidiţi mormintele!
49 De aceea înţelepciunea lui Dumnezeu a zis: «Le voi trimite profeţi şi apostoli, însă pe unii dintre ei îi vor ucide, iar pe alţii îi vor persecuta»,
50 ca să se ceară de la această generaţie sângele tuturor profeţilor, care a fost vărsat de la întemeierea lumii
51 – de la sângele lui Abel până la sângele lui Zaharia, care a pierit între altar şi Templu. Da, vă spun că va fi cerut de la generaţia aceasta!
52 Vai de voi, experţi în Lege! Căci aţi luat cu voi cheia cunoaşterii; nici voi n-aţi intrat şi i-aţi împiedicat astfel şi pe cei ce intrau!(http://www.bibleserver.com/text/NTR/Luca11)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu