marți, 29 octombrie 2013

Despre ...exemple?

Nu mi-e teamă de o armată de lei condusă de o oaie. Mi-e teamă de o armată de oi condusă de un leu.
Alexandros III Philippou Makedonon (20 iulie 356 î.Hr.–10 iunie 323 î.Hr.), cunoscut sub numele de Alexandru Macedon, Alexandru cel Mare sau Alexandru al III-lea al Macedoniei, rege al Macedoniei (336 î.Hr.-323 î.Hr.), a fost unul dintre primii mari strategi și conducători militari din istorie.

La inceputurile devenirii mele, sloagnul sau indemnul pe care-l auzeam cel mai des era "faceti ca mine!". Si, alaturi de colegii mei, asa faceam si ne bucuram, cand reuseam. Chestia asta ne-a condus, ce dulce amintire, cu loctiitorul nostru, "Gogoasa" la cabana Deia, unde a trebuit sa onoram un pariu pierdut ad-hoc. Adica,noi, o anume clasa a promotiei 1975.
Cu timpul, imprastiindu-ne in toate colturile tarii, am ajuns si noi sa spuneam 
acelasi indemn si sa devenim exemple pentru altii. Si inaintand in grad si functie unii sa ajunga adevarati lideri.

Da, la liderii nostri de acum m-am gandit astazi, dupa recentele dezvaluiri ale cazurilor de coruptie inregistrate tocmai acolo unde, de drept si legal, aceasta racila a societatii ar trebui sa fie combatuta, repudiata, eradicata.
O utopie mai mult decat iluzorie, tinand cont de contextul pe care, involuntar, suntem constransi sa-l suportam postdecembrist.

Caci, dupa "implementarea libertatii", mai corect a pseudolibertatii, in spatiul nostru existential, "plinul de vid" nascut din inconstienta si somnul ratiunii care a urmat exploziei de fericire a "eliberarii" a creat, sau a fost nevoit sa suporte o serie intreaga de "personalitati" care au demonstrat cat de periculoasa se poate dovedi o expresie veche de mii de ani transpusa in practica moderna, a formei fara fond, numita democratie originala romaneasca. Exemple se gasesc la tot pasul, de la fel de fel de presedinti din diferitele entitati ale puterilor separate ale atatului, sefi de diferite institutii, structuri samd si pana la asa-numitii "baroni" de trist exemplu. Iar faptele care le contureaza si le caracterizeaza existenta vorbesc mai mult decat numele si-i declaseaza, etic si moral desi EI, erijandu-se in atotstiutori, atotcunoscatori si atotconducatori, ar vrea sa fie ca niste lei care conduc oile cu care ne asimileaza.
Fara sa stie cat de periculoasa poate fi "speta", tocmai prin citatul sugerat la inceput.

Gandindu-ma, deci, la toti acesti "lei" cu pretentii si la faptele lor mi-am dat seama ce pericol ne paste, de fapt. Pericolul descompunerii. 

Caci, daca in trecut aveai la cine sa te uiti si pe cine sa urmezi, chiar daca s-a dovedit gresit, astazi avand un alt model si un alt tipar, nimeni nu pare sa-i acorde atentie, desi s-a dovedit, peste veacuri, a fi SINGURUL MODEL DEMN DE URMAT.
Nu o spun eu ci unul dintre titanii credintei crestine, Sfantul Apostol Pavel care ne-a lasat, nestirbit, modelul personal de urmare a Invatatorului Suprem in cel putin doua pasaje ale Cartii Cartilor:

"1. Calcati pe urmele mele, intrucat si eu calc pe urmele lui Hristos." (http://www.ebible.ro/biblia/romana/cornilescu/corinteni-1/11/)

si

"8. Incolo, fratii mei, tot ce este adevarat, tot ce este vrednic de cinste, tot ce este drept, tot ce este curat, tot ce este vrednic de iubit, tot ce este vrednic de primit, orice fapta buna si orice lauda, aceea sa va insufleteasca.
9. Ce ati invatat, ce ati primit si auzit de la mine si ce ati vazut in mine, faceti. Si Dumnezeul pacii va fi cu voi."
(http://www.ebible.ro/biblia/romana/cornilescu/filipeni/4/)
Acesta da exemplu, da lider adevarat!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu