sâmbătă, 26 octombrie 2013

Despre ... un alt fel de rasunet

Problema pe care o au oamenii nu este că ţintesc prea sus şi eşuează, ci că ţintesc prea jos şi reuşesc.“ 
                                                                         Michelangelo Buonarroti

Realitatea cotidiana a citatului de mai sus mi-a fost data de un material aparut pe Facebook si care spune, in titlu, "Majestate, suntem prosti!"
Insa nu aceasta aparitie media mi-a nascut gandurile de astazi, cu toate ca ea ne arata, cu adevarat, masura ireparabila a ratarii, sau ratarilor, noastre ca popor si natiune (pe un post tv s-a facut, recent, foarte interesant, diferentierea si clarificarea acestora doua). Cei interesati o pot gasi aici: http://www.expresmagazin.ro/majestate-suntem-prosti/.

Gandurile de astazi s-au nascut in urma unei stiri media de ieri, prin care eram informati ca intr-un anume municipiu, anume conducatori auto si-au etalat anume "cunostinte ale noului cod rutier" prin agresarea "impertinentilor" care au avut curajul sa traverseze corect, pe "zebra", in timp ce ei n-au auzit de "cedeaza trecerea" si nici de sanctiunile prevazute de noul document reglementativ. Culmea, Politia nu a luat nici o masura pentru ca, chipurile, agresatii nu au facut reclamatie.

Si aici mi s-a parut mie ca suntem intr-o continua vrie birocratico-organizatorica de sorginte mioritico-pseudodemocrata.
Pai e nevoie de reclamatii cand camere de luat vederi iti arata clar, cu subiect si predicat, ca autorii n-au nici in clin nici in maneca cu respectarea legii? Este nevoie de asa ceva cand Codul Rutier este mai mult decat clar? Sau e vorba de altceva.  
Si mi-am raspuns, singur, cu acea butada pe care o cunoastem cu totii, inca de pe vremea "cealalta": "Legea este o barieră peste care sar dulăii, pe sub care trec cățeii și în fața căreia se opresc numai boii". Doar traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul.

Revenit, deci, pe Pamant si in Romania, mi-am dat seama ca nimic nu se va putea schimba "in tara asta prost facuta" din cauza ca cei pusi sa o administreze, sa-i legifereze si sa-i apare interesele vor tinti, mereu, numai in jos, mai ales spre buzunarele lor proprii.

De aceea sunt de acord cu aparitia evidentiata mai sus si sugerata spre analiza. Nu stiu, insa, cati o recunosc caci si acestia, putinii, au uitat ca si ei, si eu, am avut o vina la perpetuarea unei stari care ne-a adus in acest "hal". Am tintit prea jos.

Norocul meu este ca am gasit, asa cum sugeram si cu alta ocazie, un remediu.
Il reamintesc, cu unul din raspunsuri. Este Cartea Cartilor, Biblia sau Sfanta Scriptura care ne invata, in Psalmul 127:


(O cantare a treptelor. Un psalm al lui Solomon.) 
1.Daca nu zideste Domnul o casa, degeaba lucreaza cei ce o zidesc; daca nu pazeste Domnul o cetate, degeaba vegheaza cel ce o pazeste.
2. Degeaba va sculati de dimineata si va culcati tarziu, ca sa mancati o paine castigata cu durere; caci preaiubitilor Lui El le da paine ca in somn.
3. Iata, fiii sunt o mostenire de la Domnul, rodul pantecelui este o rasplata data de El.
4. Ca sagetile in mana unui razboinic asa sunt fiii facuti la tinerete.
5. Ferice de omul care isi umple tolba de sageti cu ei! Caci ei nu vor ramane de rusine cand vor vorbi cu vrajmasii lor la poarta.                http://www.ebible.ro/biblia/romana/cornilescu/psalmi/127/
Pentru un alt fel de rasunet. Sau de desteptare a romanilor!
                                                            

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu